سمنان

قول تأمین وام صنعت در سفر رئیسی به سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امشب در پایان ملاقات‌های مردمی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و سفرهای استانی رئیس‌جمهور، دیدار چهره به چهره با فعالان بخش‌های مختلف از مهم‌ترین خواسته‌های ریاست جمهوری است.

وی بیان کرد: این دیدارها به‌منظور بررسی مطالبات اقشار مختلف و رفع موانع و مشکلات آن‌ها در حد اختیارات در سفرهای استانی برگزار می‌شود تا بتوان فضای بیشتری را در رفع معضلات در استان‌ها فراهم کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: امروز به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری در استان سمنان حضور پیدا کردیم.

رسولیان با اشاره به ملاقات‌های مردمی با فعالان اقتصادی استان سمنان تصریح کرد: این دیدارها از اوایل صبح امروز تا شب ادامه داشت و صنعتگران، معدنکاران و کارگران مشکلات و مطالبات را در حوزه‌های مختلف عنوان کردند.

نماینده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نهمین سفر استانی کاروان دولت مردمی و ایران قوی به استان سمنان گفت: مسائل ۴۳ متقاضی به اتفاق همکاران در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت نشست‌های جداگانه بررسی شد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده توسط فعالان اقتصادی استان سمنان اضافه کرد: مسائل مربوط به ایجاد شهرک‌های صنفی و مشکلات اصناف مورد بررسی قرار گرفت.

رسولیان به مباحث مرتبط با سامانه تجارت و موضوعاتی که واحدهای تولیدی برای ارائه کالاها عنوان کردند، اشاره و بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های تجاری، معادن و توسعه آن، تولید برق و نیاز به انرژی در استان از جمله مباحث مطرح‌شده امروز بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تأمین تسهیلات موردنیاز صنعت را یکی از مطالبات جدی فعالان این حوزه بیان کرد و افزود: امید است بتوان در بخش‌های مختلف، تسهیلات موردنیاز واحدهای تولیدی را از محل منابع داخلی و تبصره ۱۸ که در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا سایر وزارتخانه‌هاست، تأمین کرد.

به گفته وی، در نشست‌های امروز، مسائل قضایی که برای برخی از بنگاه‌های تولیدی مشکلاتی ایجاد کرده بود، توسط صنعتگران و معدنکاران استان مطرح شد.

نماینده معاون وزیر صمت بیان کرد: تأمین ماشین‌آلات در حوزه معادن از درخواست‌هایی بود که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شد.

به گفته رسولیان، فرصت زمانی برای به بهره‌برداری رساندن واحدها در شهرک‌های صنعتی و تأمین اعتبارات برای شرکت در نمایشگاه‌ها داخلی و خارجی از دیگر مطالبات فعالان اقتصادی استان سمنان بود.

رسولیان یادآور شد: بخش عمده مطالبات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی نیز از طریق مذاکرات تلفنی انجام‌شده با بانک‌ها برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد: مطالبات مردمی پیگیری و بلافاصله مکاتبات لازم را با دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود؛ اگر امری خارج از اختیارات وزارت صمت باشد، از طریق ریاست جمهوری نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا