اقتصادی

قیمت گوشت این‌گونه می‌شود/ خبر مهم قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی درباره قیمت گوشت

قیمت گوشت این‌گونه می‌شود/ خبر مهم قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی درباره قیمت گوشت

به گزارش خبرگزاری برگزیده، علیرضا پیمان‌پاک گفت: با واردات روزانه ۱۸۰ تن گوشت گرم گوسفندی در سه ماهه اخیر سعی شده تا از افزایش قیمت در بازار جلوگیری شود.

او گفت: برای تنظیم بازار با اضافه شدن کنیا به یکی از مبادی وارداتی میزان واردات در روزهای پیش رو افزایش خواهد یافت به طوری که از اوایل مهرماه روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی را داریم.

پیمان پاک گفت: لاشه گوسفند با قیمت ۲۸۰ هزار تومان در میادین عرضه می شود. در حوزه فروشگاه های زنجیره ای چون هزینه قطعه بندی و دست مزد هم به نوعی اختصاص پیدا می کند ما بالاترین قیمت که ران و دست است بین ۳۸۰ تا ۳۹۰ هزار تومان که بستگی به فروشگاه دارد.

قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی گفت: با این حجم واردات تا اواسط آبان ماه بازار گوشت به ثبات می رسد. برآورد وزارت جهاد این است که روی قیمت‌های لاشه گوشت گرم گوسفندی بین ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان تثبیت شود.

پیمان پاک این را هم گفت که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته که ده کشتی کنجاله و سویا خریداری شده که از هفته گذشته هر هفته یک کشتی به کشور می رسد ما این برنامه خرید کنجاله را تا پایان آذر ماه داریم ‌به طوری که روزانه ۵ هزار تن کنجاله عرضه خواهد شد.

او گفت: عرض دانه ها تخصیص داده شده ما تقریبا ۸ هزار تن در برنامه داریم که کنجاله طبیعی عرضه شود در کنار این چند مجموعه واردکننده هم برای افزایش دانه کمک خواهند کرد به طوری که از ترکیه و هند هم دانه وارد خواهد شد

قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی گفت: تمام تلاش ما این است با واردات کنجاله و سویا خشک بتوانیم مانده بدهی مرغ داران را تأمین کنیم تا پایان آذر ماه این عرضه انجام خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا