اخبار روز

موضع جدید حزب الله در رابطه با توافق ایران و عربستان

موضع جدید حزب الله در رابطه با توافق ایران و عربستان

شیخ نعیم قاسم در صفحه توییتر خود نوشت که تحرکات منطقه در جهت عکس رویکردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش می‌رود و توافق ایران و عربستان پروژه دشمن‌سازی از ایران به جای رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت.

وی اضافه کرد که تلاش ها از سوی امارات، ترکیه، عربستان سعودی و کشورهای دیگر برای بهبود روابط با سوریه خیر و برکتی برای تمام کشورهای منطقه است.

پیش از این شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و تأثیرات آن بر منطقه تأکید کرد: منطقه پس از توافق عربستان و ایران وارد مرحله جدیدی شده است که به نفع آمریکا و اسرائیل نیست و از این فضای مثبت می‌توان برای حل و فصل بحران لبنان استفاده کرد.

به‌ دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به پکن، «علی شمخانی» از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران – ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «شمخانی» نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر و توافق تهران – ریاض برای از سرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های دو کشور بعد از ۷هفت سال قطع رابطه اعلام شد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا