بین الملل

حماس به تنهایی توان نبرد بی‌وقفه شش ماهه دارد

حماس به تنهایی توان نبرد بی‌وقفه شش ماهه دارد

روزنامه رای الیوم در این باره نوشته است، برخی از محافل نزدیک به مقاومت فلسطین به نقل از یحیی السنوار، رئیس حماس در نوار غزه می‌گویند که این جنبش برای نبردی طولانی و بدون محدودیت و فراتر از انتظارات رژیم اشغالگر، آماده است.

طبق این گزارش، در مکاتبات خصوصی انجام شده در این زمینه، محدودیت زمانی مشخصی مطرح نشده و رهبران داخلی حماس گفته‌اند که این جنبش نبرد هفتم اکتبر را آغاز کرد و برای چندین ماه نبرد آمادگی کامل دارد.

رای الیوم نوشت: تصور این است که جنبش حماس بدون دخالت هیچ جناح دیگری در محور مقاومت در منطقه، آماده است تا حداقل به مدت شش ماه با تهاجمات زمینی اسرائیل مقابله کند و کارشناسان از آن به آمادگی برای ادامه درگیری‌ها تعبیر می‌کنند.

طبق این گزارش، یک انبار استراتژیک مهمات و سلاح برای حداقل شش ماه کافی وجود دارد. مهمتر از همه، انبار موشکی وجود دارد که می‌تواند برای همان مدت به شهرهای اشغالی پرتاب شود.

این روزنامه گزارش داد، درباره ساختار تسلیحاتی جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی اطلاعات دقیقی وجود ندارد. اما با این حال، اطمینان خاطر به رهبران حماس در خارج ازسوی رهبران برجسته داخلی، به این معنا بود که جنبش حماس بدون توجه به ورود سایر طرف‌ها در منطقه به جنگ علنی، قادر به درگیری و رویارویی است.

در این گزارش آمده است: در مرحله کنونی بر روی توانایی‌های حماس و جناح‌های مقاومت در نوار غزه حساب شده است. رهبران حماس در غزه از رهبران این جنبش در خارج خواسته‌اند که در سطح درگیری‌های مسلحانه و نظامی نگران نباشند و در چارچوب توقف بمباران و تجاوز، تلاش خود را تشدید کنند و تنها مشکلی که اهالی نوار غزه از آن رنج می‌برند محاصره خفه‌کننده و جنگ نسل‌کشی است.

طبق این گزارش، وظیفه کادر سیاسی و رسانه‌ای رهبران جنبش حماس در خارج در این مرحله مقابله با تهاجم و بمباران غزه است و این در حالی است که توانایی نظامی گردان‌های القسام پس از یک ماه درگیری تنها ۱۰ درصد تحت تاثیر قرار گرفته است. این درصدی است که توسط مقاومت مطرح و تاکید شده است که ساختار نیروی انسانی و مهمات گردان‌های القسام برای مدت طولانی چند ماهه در درگیری با رژیم صهیونیستی کافی است.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده‌است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سی‌امین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و همزمان درصدد نفوذ زمینی در آن هستند، اما با مقاومت قوی رزمندگان فلسطینی مواجه شده و تا بدین لحظه موفق به پیش بردن طرح خود نشده‌اند.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا