اخبار ورزشی

خاص‌ترین زمین بازی فوتبال در جهان؛ توپ گرد چگونه به بلوکامنکا رسید؟

خاص‌ترین زمین بازی فوتبال در جهان؛ توپ گرد چگونه به بلوکامنکا رسید؟

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، روز گذشته در روستای بلوکامنکا از منطقه مورمانسک، مسابقه‌ای از جام  مناطق روسیه میان تیم‌های دینامو  و دروتس برگزار شد. نتیجه این مسابقه در تاریخ ثبت خواهد شد؛ نه تنها به این دلیل که برای نخستین بار در تاریخ مسابقات یک باشگاه آماتور به دور چهارم رسید، بلکه به دلیل محل برگزاری؛ فوتبال هرگز در چنین مکانی بازی نشده بود.

راننده کمپرسی که نخبه فوتبال و قهرمان اروپا شد

میزبانی یک مسابقه فوتبال در یک اسکله شناور کار بسیار دشواری است و به سادگی نمی‌توان آن را در سه هفته سازماندهی کرد. حدود ۲۰ روز از تولد این ایده جسورانه تا اجرای آن گذشت و هیچ بازنده‌ای در این داستان وجود ندارد. حتی دینامو کایروف که پس از باخت ۲ بر صفر برابر دروتس از مسابقات کنار رفت. محل برگزاری بازی در اسکله شناور مرکز ساخت سازه‌های بزرگ فراساحلی بود که با مقیاس خود تحت تأثیر قرار می گیرد . به عنوان مثال، مساحت اسکله بیش از ۷۲ هزار متر مربع است که امکان قرار دادن شش زمین فوتبال را فراهم می‌کند.

فوتبال ,

دنیس سولوف، مدیر بازاریابی و تجارت فدراسیون فوتبال روسیه گفت: حداقل سه باشگاه لیگ برتر روسیه تمایل داشتند به اینجا بیایند و یک بازی دوستانه انجام دهند. همچنین توافق شد که یک بازی لیگ دسته اول برگزار شود و همه تمایل خود را نشان دادند، زیرا این یک چیز غیرعادی است. 

 با این حال چگونه در مدت زمان کوتاهی کار عظیمی صورت گرفت. فقط برای درک آن باید به این نکته توجه کنیم اواسط ماه گذشته فقط یک باتلاق در محل زمین فوتبال وجود داشت. پاول واراکسین، مسئول احداث زمین فوتبال می‌گوید: ما ۱۵ آگوست اینجا آمدیم و همه چیز پوشیده از گل و لای بود، ما هزار متر مکعب گل و لای برداشتیم، زیرا میدان ناهموار بود. کارهای صورت گرفته قابل توجه است، زیرا زمین بایر اکنون دارای یک مرکز آماده برای میزبانی هر بازی لیگ دسته اول است. این زمین از نظر اندازه در سطح فیفا است، ۱۰۵ در ۶۸ متر. چمن شرایط خوبی دارد و همه بچه‌ها خوشحال هستند. کار روی زمین چندان گران نبود و حدود ۲۰ میلیون روبل هزینه داشت. علاوه بر زمین چمن، چادرهایی برای کار خدمات فنی، مکانی برای سازماندهی پخش زنده تلویزیونی، رختکن‌های گرم و اینترنت پرسرعت در سراسر محیط با وجود الزامات امنیتی سخت در نظر گرفته شدند.

سولوف افزود: صحبت از امنیت شد. تماشاگران برای رسیدن به این مسابقه تاریخی باید راه زیادی را طی می‌کردند. اسکله شناور تأسیسات حساسی است، رسیدن به اینجا بسیار دشوار  خواهد بود و باید از برگزارکنندگان تشکر کنم که این مشکل دشوار را در عرض چند روز حل کردند. به لطف مذاکرات موفقیت‌آمیز، این دیدار با حضور ۷۵۰ تماشاگر، که روی یک سکوی راحت نشسته بودند، برگزار شد. اما این همه ماجرا نیست: در بالای دیوارهای اطراف زمین، چند صد کارگر محلی دیگر حضور داشتند که اجازه گرفتند تا بعد از ساعت استراحت بازی را به طور کامل تماشا کنند. یکی از کارگران اذعان کرد: “البته، این یک اتفاق ویژه برای ما است. بعید است که در طول زندگی خود چنین چیزی را ببینیم. می توان انتظار هر چیزی داشت، اما نه یک مسابقه فوتبال.”

فوتبال ,

دنیس سولوف نیز اظهار داشت: مکان‌های زیادی در کشور وجود دارد که یک فوتبالیست حرفه‌ای هرگز پایش را آنجا نگذاشته است. به عنوان مثال، اخیراً در کامچاتکا، درست در اقیانوس آرام، یک زمین ورزشی افتتاح شد، شما می توانید الان به آنجا بروید. مکان های جالب بسیاری وجود دارد که مردم در آنجا مدت طولانی فوتبال حرفه‌ای تماشا نکرده‌اند.

با وجود این حقایق، منتقدان زیادی از چنین اقدامی توسط فدراسیون فوتبال روسیه وجود داشت. پرسش اصلی این است که چرا علاوه بر محروم کردن دینامو از یک بازی خانگی جام مناطق روسیه، یک “نمایش” چند میلیون دلاری ترتیب می‌دهیم؟ بله، دینامو در ابتدا به سختی این ایده ماجراجویانه را با اشتیاق پذیرفت، اما در نهایت آنها تصمیم گرفتند که با توجه به پخش رسانه‌ای آن به بلوکامنکا بروند.به جرأت می‌توان گفت که این مسابقه در برترین اخبار ورزشی ابتدای هفته جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. یک چیز واضح است که این یک سرمایه‌گذاری غیر قابل برگشت نیست، زیرا مقامات محلی به زودی یک چمن عملاٌ جدید را به مدارس مورمانسک و کایروف تحویل خواهند داد اما ابتدا تیم ملی روسیه  روی آن تمرین خواهد کرد که در شهریور ماه بازی‌های دوستانه‌ای برابر تیم امید مصر و میزبان آخرین جام جهانی یعنی قطر برگزار می‌کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا