کرمان

گلایه‌مندی از قصور در راه‌اندازی اردوگاه حرفه‌آموزی کرمان/دولت مسئول تامین مالی و ساخت بوده است

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمدرضا محمدی‌انارکی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان عصر امروز در جلسه بررسی موانع و مشکلات راه‌اندازی اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان کرمان اظهار داشت: سال ۷۹ ساخت این اردوگاه حرفه‌آموزی شروع شده و به دلایلی این مرکز تکمیل نشده است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه برای این اردوگاه پول بیت‌الملل هزینه و نتیجه‌ای هم حاصل نشده است، عنوان کرد: اگر نتوانیم این مکان را راه‌اندازی کنیم تا چند سال آینده ابنیه، تاسیسات و زیرساخت‌های آن از بین می‌رود  و به نتیجه لازم نمی‌رسیم.

محمدی‌انارکی با بیان اینکه استان کرمان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته است، بیان کرد: اگر بتوانیم این اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان را راه‌اندازی کنیم توان نگهداری ۲ هزار معتاد متجاهر در کل استان را دارد و هزینه‌های امنیتی، سرقت‌های خرد و بسیاری از معضلات استان کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در کنار نگهداری و بهبود این افراد در این مرکز ۳۴ هزار متر سوله ایجاد شده که تعدادی از این سوله‌ها آماده هستند و می‌توان از آنها به عنوان کارگاه حرفه‌آموزی برای معتادین و خانواده‌هایشان استفاده کرد که بعد از ترک یک حرفه‌ای آموخته باشند و بعد از خارج شدن از اردوگاه شغلی داشته باشند تا خرج خانواده خود را بدهند و بسیاری از مشکلات آنها حل می‌شود.

راه‌اندازی اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان از ضرورت‌های امنیتی استان

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: فاز بندی و تکمیل اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان از ضرورت‌های امنیتی استان کرمان است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای راه‌اندازی آن استفاده شود.

وی افزود: ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر به قوه قضاییه اجازه داد به منظور زندان‌زدایی و بازپروری متهمان جرایم مرتبط با مواد مخدر، روانگردان‌ها و مواد مخدر صنعتی، آنها را به نگهداری و حرفه‌آموزی در اردوگاه‌های حرفه‌آموزی محکوم کنند تا کار بازپروری آنها به خوبی دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در این راستا مقرر شد اردوگاه‌های ماده ۴۲ طی یکسال راه‌اندازی شود که دولت نیز مسئول تامین مالی و ساخت این اردوگاه‌ها بوده است.

موحد با اشاره به اینکه مقرر شده بود که هفت اردوگاه حرفه‌آموزی ماده ۴۲ در سطح کشور راه‌اندازی شود، عنوان کرد: یکی از این اردوگاه‌ها در استان کرمان بوده است که با وجود راه‌اندازی این اردوگاه‌ها در استان‌های دیگر، کار احداث این اردوگاه در استان کرمان ناتمام باقیمانده است.

وی بر پرهیز از تغییر کاربری اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان تاکید کرد و گفت: خوب است که استفاده تلفیقی از این اردوگاه صورت گیرد اما باید به مبنای اصلی راه‌اندازی این اردوگاه‌ها توجه لازم صورت گیرد.

موحد تاکید کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی در اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان انجام شده و راه‌اندازی آن بستگی به همت مدیران استان دارد و از ستاد مبارزه با مواد مخدر در قصور برای راه‌اندازی این اردوگاه گلایه‌مند هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: بخش زیادی از درآمدهای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ناشی از اقدامات مقابله‌ای استان کرمان است اما هزینه‌ها و اعتبارات اختصاص یافته به این استان متناسب با اقدامات مقابله‌ای نیست.

اردوگاه حرفه‌آموزی سرمایه‌ای برای استان محسوب می‌شود

علی زینی‌وند استاندار کرمان در ادامه این جلسه اظهار داشت: هر چه این مراکز را سرپا کنیم و ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر را بالا ببریم بهتر است.

وی گفت: اکثر سرقت‌ها به خاطر اعتیاد به مواد مخدر است و در شهرستان‌هایی که ماده ۱۶ اجرا شده  سرقت در این شهرستان‌ها  پایین‌تر است و راه‌اندازی مرکز و نگهداری معتادین متجاهر باعث کاهش جرائم و زندانیان می‌شود .

استاندار کرمان بیان داشت: همه ما به نوعی مسوولیت داشته و داریم مراکزی مانند اردوگاه حرفه‌آموزی کبوترخان که سرمایه‌ای برای استان محسوب می‌شود را ضایع نکنیم و اگر این اتفاق رخ دهد نه از نظر مردم و نه از نظر  شرعی و اخلاقی قابل بخشش نیست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا