اخبار ورزشی

واکنش اتحادیه جهانی کشتی به رکورد خاص غول هاوانا

واکنش اتحادیه جهانی کشتی به رکورد خاص غول هاوانا

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، یک سال دیگر در همین روزها بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ قرار است در کشور فرانسه برگزار شود، آن هم بعد از المپیکی که در شرایطی خاص دو سال قبل در توکیو برگزار شد.

المپیک قبلی که قرار بود مرداد ماه ۲۰۲۰ در کشور ژاپن برگزار شود، به خاطر شیوع جهانی کووید۱۹ با یک سال تاخیر به انجام رسید و علاوه بر آن، اولتیماتوم‌های بهداشتی در نظر گرفته شده برای این المپیک، شکل و شمایل آن را از همه المپیک‌ها متفاوت کرد.

حالا قرار است در شرایط نرمال المپیک دیگری برگزار شود که یک سال به آغاز آن باقی مانده است. اتحادیه جهانی با انتخاب عکسی از غول هاوانا، برگزاری المپیک و تاریخ‌سازی میخایین لوپز کوبایی را یادآور شده است.

این کشتی‌گیر سرشناس با گنجینه‌ای پر از مدال، اعلام کرده که برای کسب پنجمین طلای المپیکش به پاریس خواهد آمد.

او از المپیک ۲۰۰۸ پکن تا ۲۰۲۰ توکیو، چهار مدال طلای متوالی را از سنگین‌وزن کشتی فرنگی به دست آورد و پیش از آن هم پنج مدال طلا و سه نقره جهانی هم کسب کرده بود. او در سال‌های پایانی دوره قهرمانی‌اش، قید حضور در مسابقات جهانی را زد تا با آمادگی جسمی خوبی بتواند طلای المپیک بگیرد. او بعد از المپیک توکیو، در مسابقات جهانی اسلو و بلگراد ۲۰۲۲ غایب بود و امسال هم به جهانی ۲۰۲۳ نخواهد آمد اما از قبل اعلام کرده که در المپیک ۲۰۲۴ حاضر است.

غول هاوانا در ۴۱ سالگی برای کسب پنجمین طلای المپیکش و تاریخ سازی در کشتی جهان در پاریس روی تشک خواهد رفت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا