کرمانشاه

خطر «اُمیکرون» و پرهیز از دورهمی‌های یلدایی/ واکسن علیه سویه جدید کرونا موثر است

ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، در خصوص سویه جدید اُمیکرون، اظهار داشت: در کنار علائمی که پیشتر برای ابتلا به کووید ۱۹ مطرح می‌شود، به تازگی دانشمندان کشف کردند که سویه اُمیکرون باعث بروز علائم منحصر به فرد دیگری در افراد شده است که البته بصورت قطعی تأیید نشده است.

وی افزود: این علائم خارش گلو، سرفه خشک، خستگی شدید، درد عضلانی ملایم، تعریق شبانه می‌باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شناسایی سویه اُمیکرون کرونا در ایران، با تزریق دُز سوم واکسن و رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از این موج گذر کنیم.

وی به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چون اُمیکرون سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد و موج ناگهانی ایجاد می کند که باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیریم، زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلای به اُمیکرون هستند بنابراین تزریق دُز سوم باید سرعت بیشتری در استان بگیرد تا میزان ابتلا،‌ نیاز به بستری در ICU و مرگ و میر به شدت کاهش یابد.

شکیبا اضافه کرد: با توجه به‌ ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنم که در شب یلدا از دورهمی‌ها دوری کنند تا شاهد همه‌گیری کرونا در استان نباشیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن، بعد از تزریق دُز دوم به بیش از یک ماه زمان نیاز است. پس برای تزریق واکسن در موعد مقرر عجله کنید.

شکیبا خاطرنشان کرد: واکسیناسیون تنها راه موثر پیشگیری از بیماری کرونا است و اگر بخواهیم بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم باید این مهم را در سطح استان جدی بگیریم.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا