Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
نخستین قطار پاکستان‌ با عبور از ایران به ترکیه رسید - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

نخستین قطار پاکستان‌ با عبور از ایران به ترکیه رسید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل برگزیده های ایران به به نقل از تی آر تی پس از حدود ۱۰ سال نخستین محموله ریلی پاکستان با عبور از خاک ایران و پس از سیزده روز مسافرت به استانبول ترکیه رسیده است.

دولت ترکیه به همین مناسبت مراسمی را برگزار کرده و عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر حمل و نقل ترکیه در این‌باره گفته است که این خط ریلی فرصت جدیدی را برای صنایع و شرکت‌ها فراهم خواهد کرد.

این وزیر ترکیه گفت: استفاده از این خط ریلی از یک سو به کاهش زمان حمل و نقل و از سوی دیگر پایین آوردن هزینه ها نسبت به حمل و نقل دریایی بین پاکستان و ترکیه منجر خواهد شد زیرا هرگونه حمل بار به صورت دریایی بین دو کشور ۳۵ روز طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد: این خط ریلی همچنین به توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور کمک خواهد کرد.

به گفته وزیر حمل و نقل ترکیه با استفاده از این کریدور ریلی جدید فرصت مناسبی برای صادرکنندگان در کشورهای جنوب آسیا فراهم خواهد شد و دسترسی آنها به پاکستان, هند, چین, افغانستان و ایران فراهم می شود.

کارا اسماعیل اوغلو گفت: در همین راستا کشور ما (ترکیه) نیز یک قدم به هدف خود برای تبدیل شدن به پل ارتباطی بین آسیا و اروپا نزدیک شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا