اخبار روز

ماجرای رضایتنامه پدر و مادر شهید عجمیان برای اعزام او به سوریه+عکس

ماجرای رضایتنامه پدر و مادر شهید عجمیان برای اعزام او به سوریه+عکس

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، وقتی صحبت‌ از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به میان می‌آید خیلی‌ها جزو اولین تصویر پشت زمینه ذهنمان بدن لاغر اندام و نیمه برهنه جوانی بسیجی است که با دست‌های باز وسط خیابان افتاده و دیگران با صورت‌های ماسک زده و چشمانی که از خشم و ترس از حدقه بیرون زده دور آن جوان حلقه‌زده‌اند را می‌بینیم. البته این گروه تنها به تماشای آن جوانک نایستاده‌اند بلکه همگی کمر به قتلش بسته‌اند.

بله؛ آن جوانی که تصویر ذهنی، روی زمین نیمه‌جان افتاده؛ سید روح الله عجمیان، جوان ۲۷ ساله‌ای است که به جرم بسیجی بودن آنقدر زیر دست و پای اغتشاشگران ناجوانمردانه مورد اصابت ضربات قرار گرفت که به شهادت رسید.

جوانی ساکت و مظلوم. کارگرزاده‌‌ای که  اگرچه تنها ۲۷ بهار زندگی را تجربه کرده بود اما با کوله‌باری سنگین از عشق و علاقه به آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، از سر اعتقاد تلاش می‌کرد تا به عنوان یک بسیجی هرکجا که لازم بود، حضور داشته باشد و به انقلاب امام خمینی(ره) آنطور که شایسته است، بیشتر خدمت کند.

کمتر از یک سال از شهادت مظلومانه‌اش می‌گذرد. پدر روح الله وقتی از علاقمندی‌های پسرش صحبت می‌کند؛ تأکیدش روی مسئله بسیج و حضور فرزندش در پایگاه مسجد است. جایی که در نهایت او را به شهادت، سوریه و مبارزه علیه باطل علاقه‌مند کرد. پدر روح‌الله از روزهایی می‌گوید که پسرش هرکاری کرد تا بتواند خود را به جبهه سوریه یا مرز سیستان و بلوچستان برساند. 

پدر شهید عجمیان در این باره می‌گوید: «کار روح الله بیشتر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی  پایگاه بسیج بود و به فعالیت‌های بسیج علاقه مند بود. در فراخوان‌های پایگاه بسیج همواره شرکت داشت. خیلی دوست داشت به سوریه برود و مدافع حرم بشود. آن زمان سرباز ارتش بود و مشغول خدمت سربازی به همین دلیل با درخواستش برای اعزام به سوریه موافقت نشد. خیلی تلاش کرد اما نشد.

حتی رضایت نامه حضورش در سوریه را من و مادرش هم امضا کردیم. بعد از اینکه از سربازی آمد برای حضور در مرز سیستان و بلوچستان از طریق بسیج داوطلب شد. برای فعالیت در آنجا اسامی را قرعه کشی کرده بودند.

پدر شهید عجمیان: فرزندم با خونش به همه نشان داد هدف اغتشاشگران چیست

دوستانش که توانسته بودند زودتر بروند بعضی به شهادت رسیده بودند و روح الله غصه می‌خورد و اشک می‌ریخت از اینکه از آنها جدا افتاده است. اسمش برای اعزام به مرز سیستان و بلوچستان درآمده و قرار بود آذرماه به آنجا برود. اما آبان ماه یک ماه قبل از آن؛ اینجا نزدیک منزل و در محله خودمان به شهادت رسید. قسمتش این بود که در همین شهر کرج و به دست اغتشاشگران به شهادت برسد.»

پدر و مادر روح الله عجمیان نه تنها به اعتقادات فرزندشان احترام می‌گذارند بلکه به آن افتخار می‌کنند. به پسری که شرکت در جهاد و مبارزه با تکفیری‌ها را ارزش می‌دانست فخر می‌فروشند و به همین دلیل با رفتنش به سوریه موافقت می‌کنند. هرچند او در نهایت موفق به این اعزام نشد.

 رضایتنامه کتبی پدر و مادر شهید روح الله عجمیان برای شرکت فرزندشان در جنگ سوریه و یا اعزام به عملیات‌های دیگر مرزی و برون مرزی یگان فاتحین حالا سندی از این خاطرات است که برای خانواده به جامانده است. این رضایتنامه در خرداد ماه سال ۹۶ یعنی ۵ سال قبل از شهادت او نوشته شده است. تصویر آن در ادامه قابل مشاهده است:

مادر شهید روح الله عجمیان در آخرین لحظات کار پسرش را جبران کرد + فیلم

روح الله عجمیان , شهید امنیت , اغتشاشات 1401 , اغتشاشات ایران , /

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا