سلامت

شمار مقالات پژوهشی حوزه سلامت در ایران از اهداف پیش بینی شده جلوتر است

دکتر شقایق حق جوی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: بر اساس نقشه علمی کشور سالانه باید ۲۰ هزار مقاله در افق ۱۴۰۴ کشور ارائه شود که اکنون از این رتبه پیشی گرفته‌ایم.
وی اضافه کرد: همچنین در افق ۱۴۰۴ فعالیت ۲۰ هزار پژوهشگر در کشور پیش‌بینی شده است که در حال حاضر این رقم به ۲۱ هزار نفر رسیده است.
رییس مرکز توسعه و هماهنگی ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس این سند و در این بازه زمانی باید ۷۰۰ مرکز پژوهشی، ۹۰ پژوهشکده و مرکز رشد در کشور راه‌اندازی می‌شد که در این بخش‌ها نیز جلوتر از اهداف هستیم.
حق جوی افزود: دستیابی به استانداردهای جهانی در حوزه پژوهش، اشتغالزایی در بازار سلامت جهانی، کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌ های نظام سلامت با کمک فناوری، اختصاص یک سوم اعتبارات پژوهشی کشور به حوزه سلامت، سرمایه‌گذاری ۲۵ درصدی در علوم پژوهش و سرمایه‌گذاری ۳۵ درصدی در علوم کاربردی در نقشه علمی کشور پیش بینی شده است.
وی با بیان این که بازنگری در ساختارهای تحقیقاتی یک برنامه جهانی است و تنها به وزارت بهداشت اختصاص ندارد ادامه داد: باید ساختارهایی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تعریف شود که آنها در قالب ماموریت و تشکیل هسته‌های تحقیقاتی بر  اساس استانداردهای بین‌المللی و در راستای تولید محصولات فناورانه بر اساس نیاز جامعه فعالیت کنند.

گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد امروز در برج سپید این شهر آغاز شد و اختتامیه این همایش بناست فردا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شود.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا