بین الملل

اظهارنظر تازه علی اف درباره ایران در دیدار با بذرپاش

اظهارنظر تازه علی اف درباره ایران در دیدار با بذرپاش

علی‌اف بر اهمیت مراسم ساخت پل جاده‌ای و زیربناهای مرزی و پروژه‌های مرتبط با استحکامات ساحلی در منطقه تاکید و عنوان کرد که این مراسم به تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور کمک خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری آپا، رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان همچنین با تاکید بر اهمیت حل‌وفصل مشکلات منطقه‌ای با مشارکت کشورهای منطقه، عنوان کرد که آذربایجان آغازگر همکاری‌های ۳+۳ در این رابطه بوده و از نظر باکو برگزاری هرچه زودتر نشستی در این فرمت گامی مثبت محسوب می‌شود.

علی‌اف همچنین در رابطه با روابط ایران و آذربایجان گفت: دوستی و همکاری ایران و آذربایجان عاملی مهم برای کل منطقه محسوب می‌شود.

رایزنی درباره تحولات قفقاز و همکاری‌های منطقه‌ای

 توسعه و تعمیق روابط دو جانبه به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری، آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری های منطقه ای در قالبهای سه جانبه و شش جانبه و رد دخالت کشورهای فرامنطقه ای در مسایل کشورهای منطقه از محورهای اصلی گفت‌وگو در این دیدار طولانی و  صمیمانه بذرپاش با الهام علی اف بود.

براساس گزارش سفارت ایران در باکو، در سفر رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به باکو و با حضور معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی کلاله – آغبند، عملیات اجرایی پل های جاده ای و ریلی رهگذر ارس برای اتصال خاک جمهوری آذربایجان به جمهوری خود مختار نخجوان آغاز شد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا