سیستان و بلوچستان

قرآن، چراغ روشن هدایت انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، سردار محمد کرمی در مراسم محفل انس با قرآن کریم و گرامیداشت هفته وحدت که در مسجد صدیقیه زاهدان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شیعه و سنی برگزار شد، اظهار کرد: امروز قرآن به عنوان کلام الهی، بهترین دستورالعمل زندگی و کتاب هدایت و نور است.

وی ادامه داد: برای اینکه خدایی نکرده راه را گم نکنیم باید اهل قرآن باشیم چرا که قرآن کلام خدا بوده و بنابراین اجرای فرامین آن الزامی است.

وی با اشاره به اینکه خدا هیچ نیازی به ما و اعمالمان ندارد، بیان کرد: عزت و ذلت در دست خداست و هرکسی را که بخواهد عزت و یا ذلت می دهد و نمونه های بسیاری از این موضوعات در قرآن کریم آمده است.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور اظهار کرد: در قرآن کریم بر اینکه یهود دشمن اصلی مسلمانان هست تاکید فراوانی شده و امروزه نیز به عینه اقدامات آنان را می بینیم که تمام اقداماتشان برضد مسلمانان است.

وی با بیان اینکه در حوزه های علم و فناوری کشورهای اسلامی به سرعت درحال پیشرفت است، گفت: انسان باید عاشق خدا باشد و دل هر فرد جایگاه خداوند است، اگر به خدا وصل شده و عاشق خدا شدیم دچار غفلت نخواهیم شد.

امام جماعت اهل سنت مسجد صدیقیه زاهدان گفت: صدای تریبون مسجد صدیقیه زاهدان تنها برای شکستن کمر آمریکا و اسرائیل شنیده خواهد شد.

مولوی شاهوزهی نیز در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم با حاضرین، گفت: در این منطقه دو مسجد صدیقیه و امام رضا(ع)  وجود دارد که شیعیان هیئت امنای مسجد اهل سنت و ما اهل سنت هیئت امنای مسجد اهل تشیع هستیم و از قبل از انقلاب این دو مسجد باهم ارتباط داشته و اختیار مساجد هم را دارند.

وی تاکید کرد: وحدت برای ما در طول سال معنا دارد و به یک هفته بسنده نکرده ایم به طوری که در تمام اقدامات و برنامه هاو پیگیری ها با همدیگر موارد را دنبال می کنیم.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: با آنکه برخی از مسئولان ساکنان این منطقه را فراموش کرده اند، اما ما شیعه و سنی های ساکن در این منطقه وحدت، برادری و اتحاد خود را فراموش نکرده ایم و آن را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با اتفاقاتی که افتاد و خیلی ها به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در منطقه بودند، اما باهوشیاری مردم منطقه هیچ خدشه ای به وحدت در این منطقه وارد نشده است، بیش از ۵۵ سال است که مسجد صدیقیه در این منطقه فعالیت دارد و هیچ وقت نشده که از تریبون این مسجد بر ضد اهل تشیع و از تریبون مسجد امام رضا(ع) برضد اهل تسنن صدایی شنیده شود و صدای تریبون‌های این دو مسجد تنها برای شکستن کمر آمریکا و اسرائیل شنیده خواهد شد.

شاهوزهی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید فراوانی برهوشیاری مردم داشته اند، مردم این منطقه گلایه هایی دارند اما این گلایه ها باعث خدشه افتادن در وحدت نخواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاریان مطرح شیعه و سنی استان، به تعدادی از حاضران به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا