اخبار روز

هاآرتص: طرف‌هایی در منطقه سعی می‌کنند میادین نبرد را به هم ربط دهند

هاآرتص: طرف‌هایی در منطقه سعی می‌کنند میادین نبرد را به هم ربط دهند

روزنامه هاآرتص نوشته است که رخدادهای اخیر به ویژه رخدادهای مربوط به عملیات مجدو، هشدار هیچ جنگی با حزب‌الله یا فرارسیدنِ با تاخیر انتفاضه سوم در کرانه باختری را نمی‌دهد.

هاآرتص نوشت، آن گروه‌ها در حال حاضر این مساله را فهمیده‌اند که اکنون فرصت خوبی برای برهم زدن ثبات اسرائیل است که در بحران سیاسی و قانون اساسی غوطه ور شده است.

این روزنامه افزود، سوال‌هایی که در مورد عملیات مجدو در مورد چگونگی ورود مجری عملیات مطرح است و اینکه آیا او از داخل کمکی دریافت کرده و آیا بمب قبلا وارد شده بود و چرا او خود را منفجر نکرد در حالی که کمربند انفجاری داشت و چرا برای بازگشت به لبنان برنامه ریزی کرد و دلایل تاخیر در انتشار جزئیات و شایعه‌های پس از آن چیست، همه این امور باعث نگرانی در محافل اسرائیلی و تردید در میان آنها شده است همچنین سوال‌های اطلاعاتی مطرح است و اینکه آیا هشدارهایی از قبل مطرح بوده و اینکه آیا این عملیات غافلگیرانه، مقدمه‌ای برای اقدامات غافلگیرانه دیگر همچون عملیات ربایش یا عملیات‌های دیگر در مرزها است یا خیر.

این روزنامه نوشت، سوال مستقیمی که همچنان مطرح است، درمورد هویت طرف مسؤول این حمله است. اگر طرف مظنون حزب‌الله باشد که هیچ چیزی در طول مرزها بدون موافقت آن رخ نمی‌دهد، مگر آنکه حمله نتیجه همکاری مشترک با یکی از گروه‌های فلسطینی فعال در لبنان از جمله حماس یا گروه‌های دیگر باشد و احتمال دارد که از مدت‌ها قبل برای این عملیات برنامه ریزی صورت گرفته باشد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا