البرز

نماینده مجلس: پیگیر مطالبات بانوان در حوزه‌های مختلف هستیم

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، علی حدادی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در چهارمین نشست تخصصی الگوی سوم زن مسلمان که در شهرستان نظرآباد برگزار شد، ضمن بیان این که در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی نیز بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سهم بسزایی ایفا کردند، گفت: امروز بیش از گذشته بانوان نقش سازنده‌ای در تحکیم بنیان خانواده دارند.

حدادی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، افزود: حضرت فاطمه(س) فقط الگوی زنان نیست بلکه الگوی بشریت است و در هشت سال جنگ تحمیلی دیدیم که رزمندگان به پشتوانه اعتقادات قلبی خود از جمله ام ابیها چه رشادت‌هایی داشتند.

وی یاد آورشد: امروز شاهد درخشش بانوان استان البرز در حوزه‌های کشاورزی، تولید، دامپروری، علمی و فناوری و … هستیم. بنابراین پشتیبانی و حمایت از آنان از وظایف اصلی مسؤولان خواهد بود. همچنین باید زیر ساخت‌های برای فعالیت‌های بانوان و همراهی هرچه بیشتر دستگاه‌ها در این زمینه فراهم شود.

حدادی در جمع بانوان ادارات اجرایی شهرستان ساوجبلاغ، افزود: امور بانوان در ادارات باید به جایگاه واقعی خود برسد که این تحول در دولت سیزدهم دیده شده است؛ همچنین مسؤولین امور بانوان در جامعه باید وظیفه فرهنگ سازی نقش زنان در استان را به خوبی تبیین کنند.

وی در ادامه این نشست، راه‌اندازی بازارچه دائمی برای فروش محصولات زنان و پارک‌های تفریحی را از جمله نیازهای بانوان شهرستان‌های غرب استان البرز برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این امر مهم به ثمر برسد.

وی ضمن یاداوری بحران جمعیت در کشور گفت: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، طرحی است که با حمایت از خانواده جهت فرزندآوری در راستای اهداف گام دوم انقلاب و نجات کشور از بحران جمعیت قدم خواهد برداشت. این طرح بحمدالله در مجلس به تصویب رسیده است.

حدادی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و توجه به بانوان شاعر، نویسنده و هنرمند ازجمله اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

گفتنی است چهارمین نشست تخصصی «الگوی سوم زن مسلمان» به همت امور بانوان نماینده مردم ساوجبلاغ نظرآباد طالقان و چهارباغ در مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه و به منظور شناخت و آسیب شناسی ظرفیت حوزه بانوان از منظر بانوان نهادها و مراکز دولتی، در شهرستان نظراباد برگزار شد.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا