علمی و فناوری

نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!/ عکس

نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!/ عکس


دریافت ۱۲ MB

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تصویر اژدهای کومودویی که به نظر می‌رسد یک کلاه بر سر دارد، در این پارک خبرساز شده‌است، اما این یک کلاه نیست بلکه نهارش است و یک لاک لاک‌پشت روی سرش گیر کرده است.

نهاری که کلاه اژدهای کومودو شد!/ عکس

اژدهای کومودو فقط در پنج جزیره اندونزی یافت می شود؛ آنها می توانند تا ۴۰ سال عمر کنند و تا ۱۳۷ کیلوگرم وزن داشته باشند. برخی از آنها بیش از ۳ متر طول دارند. در این جزایر، آنها در صدر فهرست شکارچیان هستند و تکنیک کمین زدن را با سرعت و درندگی کامل اجرا می‌کنند. این حیوانات می‌توانند طعمه‌هایی را که بسیار بزرگتر از آنها هستند و بسیار تهاجمی هستند را شکار کنند.

این حیوانات شناگران بسیار خوبی هستند و می‌توانند با شنا کردن از جزیره‌ای به جزیره دیگر نقل مکان کنند و همچنین می‌توانند گاه به گاه لاک پشت‌های دریایی را شکار کنند.

رژیم غذایی اژدهای کومودو بیشتر از خوک‌های وحشی، گاومیش‌های آبی و گوزن تشکیل شده‌است. با این حال، آنها مارها، مارمولک ها و پرندگان کوچکتر را نیز هدف قرار خواهند داد. تکنیک شکار آنها شامل کمین کردن با خشونت و سرعت زیاد است.

اولین حمله به یک حیوان بزرگتر همیشه در ابتدا موفقیت آمیز نیست، اما این خزندگان در زمان خود صبور هستند. آنها چنان ترکیبی از عوامل بیماری زا در دهان خود دارند که حیوان بیچاره اغلب در یک روز یا بیشتر بر اثر سپسیس می میرد. آنها با تکان دادن زبان خود می توانند مواد شیمیایی منتشر شده توسط طعمه های زنده و مرده را تا کیلومترها تشخیص دهند.

غذا خوردن این حیوانات فرآیند ظریفی نیست، این کومودوها تکه‌های لاشه را جدا می‌کنند، آن را به دهان می‌اندازند و با خم کردن عضلات گردن، آن را به طور کامل می‌بلعند. بدون نیاز به جویدن!

اژدهای کومودو می‌تواند تقریباً هر کسی و هر چیزی را بخورد. با این حال یک کروکودیل در مبارزه با اژدهای کومودو پیروز می شود. کروکودیل ها خیلی بزرگ و قدرتمندتر از آن هستند که اژدهای کومودو بتواند با آنها مبارزه کند. یکی از نتایج محتمل نبرد این دو هیولا این است که تمساح منتظر اژدهای کومودو در آب است و آن را به زیر امواج می کشد تا دچار مرگی وحشیانه شود.

منبع: azanimals

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا