قزوین

طرح بازآفرینی سبزه‌میدان تا پایان سال به اتمام می‌رسد/ ۳۱ درصد میدان به فضای سبز اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، آرش رشوند آوه مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در جلسۀ عصر امروز شورای اسلامی شهر قزوین پیرامون اجرای طرح بازآفرینی سبزه‌میدان عنوان کرد: پیرامون اجرای این طرح و نیز اصلاح آن، جلسات مختلفی برگزار شده و نتایج جلسات نهایی شده است.

وی اظهار کرد: نتیجۀ اصلاح طرح بازآفرینی سبزه‌میدان افزایش سرانۀ فضای سبز و لحاظ کردن رویکردهای اجتماعی و فرهنگی بود و صد البته کلیات طرح با توجه به محوریت دولتخانهٔ صفوی مورد توجه بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین اظهار کرد: سرانهٔ فضای سبز در این طرح، نسبت به طرح اولیه در محدودهٔ مرکزی سبزه‌میدان افزایش یافته و طرح نیز ساده‌سازی شده تا بتوان هزینه‌های اجرا را کاهش داد و در آبنمای میدان هم روی آبنمای مرکزی متمرکز شدیم و در نهایت تلاش شد در این طرح مرکزیت دولتخانه و عمارت کلاه فرنگی مدنظر باشد.

رشوند آوه پیرامون سرانهٔ فضای سبز داخل میدان آزادی اظهار کرد: بدون نظر گرفتن درختان در محیط میدان آزادی، از ۷ هزار متر مربع فضا،  ۲ هزار و ۱۱۵ متر مربع معادل حدود ۳۱ درصد فضای سبز خواهد بود، البته تصمیم گرفته شد با توجه به محدودیت آب، به‌جای چمن از شبدر آبی استفاده شود که در برابر سرما هم مقاوم‌تر است.

 

این مسؤول شهری با اشاره به وجود دو پناه‌گاه در میدان آزادی که یادگار دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: ورودی پناهگاه‌ها ساماندهی شده، با توجه به نم کشیدن این فضاها، بام آن‌ها عایق شده و کاملاً ایمن شد، تهویه‌های هوا اضافه شده و زیرساخت‌های آن هم مورد توجه قرار گرفته است تا سازه مقاوم بماند.

رئیس سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری قزوین پیرامون زمان پایان پروژهٔ بهسازی سبزه‌میدان هم گفت: تلاش و قول ما این است که تا پایان سال میدان تحویل شود و سعی می‌کنیم تا تعطیلات نوروز پروژه را به بهره برداری برسانیم.

به‌گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سبزه‌میدان یا میدان آزادی، میدانی تاریخی در مرکز شهر قزوین و در جوار عمارت کلاه‌فرنگی و جزیی از طرح بزرگ بازآفرینی دولتخانهٔ صفوی است که ازبازسازی و بهسازی آن سال‌ها قبل آغاز شده و فاز به فاز اجرا شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا