گیلان

نوید درمان سوختگی‌های پیشرفته در قطب جامع سوختگی کشور

دکترا به گزارش برگزیده های ایران از رشت، محمدرضا مبیّن، امروز در نشست خبری با تعدادی از اصحاب رسانه در مرکز آموزشی درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت اظهار کرد: بیمارستان سوانح و سوختگی رشت با داشتن امکانات تخصصی، آماده ارائه خدمات به مراجعان است و این بیمارستان یکی از قطب های مهم جامع سوختگی درمانی در شمال کشور محسوب می‌شود.

سوختگی پنجمین عامل مرگ‌ومیر و ازکارافتادگی در ایران

 وی با بیان اینکه ایران ازجمله کشورهایی است که درزمینهٔ سوختگی تعداد بیماران بسیار بالایی دارد، افزود: میزان شیوع سوختگی در ایران چندین برابر میانگین جهان است و همین مسئله باعث شده که کشور ما پنجمین عامل مرگ‌ومیر و ازکارافتادگی در ایران را در حوزه سوختگی به خود اختصاص دهد.

 رئیس قطب جامع سوختگی کشور با اشاره به نقش پیشگیری و اهمیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ حوادث سوختگی، گفت: رعایت نکات ایمنی، کاربرد صحیح منابع سوختی از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

سوختگی ۲۷ هزار ایرانی طی سال گذشته

رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح و سوختگی ولایت رشت با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار نفر در کشور دچار سوختگی شدند، بیان کرد: متأسفانه از این تعداد دو هزار و ۹۰۰ نفر براثر سوختگی فوت شدند.

نوید درمان سوختگی‌های پیشرفته در قطب جامع سوختگی کشور

دکتر مبیّن با اشاره به اقدامات مطالعاتی و پژوهشی زیربنایی توسعه محور در گیلان توسط اعضای هیئت‌علمی نخبه، گفت: مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت به‌عنوان قطب جامع سوختگی کشور با مطالعات و پیشرفت‌هایی که در حوزه درمان انواع سوختگی‌ها کسب کرده می‌تواند نوید درمان پیشرفته‌ترین سوختگی‌ها را در آینده نه‌چندان دور بدهد.

مراجعه ۱۵ هزار نفر به مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت در سال براثر سوختگی

مدیر گروه جراحی سوختگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالانه به‌صورت متوسط ۱۵ هزار نفر در استان گیلان به بیمارستان سوانح و سوختگی رشت مراجعه می‌کنند، افزود: بیشترین خدمات بیمارستان ولایت درزمینهٔ درمان سوختگی به‌ویژه در گروه سنی سالمندان و کودکان زیر ۱۶ سال است.

 

وی همچنین در خصوص آمار سوانح و سوختگی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۲ زن، ۴۷۵ مرد و همچنین ۶۳ دختر و ۱۳۴ پسر زیر ۱۵ سال دچار آسیب‌های شدید سوختگی شدند که از این تعداد ۳۹ نفر براثر شدت سوختگی جان خود را ازدست‌داده‌اند.

رئیس قطب جامع سوختگی کشور با اشاره به اینکه در ایران هشت بیمارستان سوختگی و ۴۰ مرکز تخصصی وجود دارد، تصریح کرد: حوادث سوختگی ازجمله حوادثی است که علاوه بر بار مالی بر خانواده و نظام سلامت کشور، بار روانی و اجتماعی زیادی نیز به همراه دارد. به همین دلیل ما به دنبال استراتژی‌های نوین درمان هستیم که با روش‌های درمانی متداول دیگر پاسخگو نیست.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا