آذربایجان غربی

نیم میلیارد دلار کالا از مرز بازرگان وارد کشور شده است

نیم میلیارد دلار کالا از مرز بازرگان وارد کشور شده است

رامین ظهیری اظهار کرد: میزان کالای وارد شده به کشور در این مدت از نظر وزنی ۴۱۱ هزار و ۸۵۳ تن است که از این لحاظ نیز نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: محصولات وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقلیه زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه بوده است.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: در این خصوص ۱۲ هزار و ۴۶۳ اظهارنامه صادر شده که از این نظر هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

ظهیری به فعالیت بخش ترانزیت در گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۸۷۸ تُن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت خارجی ورودی (صادره از گمرک بازرگان به سایر گمرکات) انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترانزیت داخلی در این مدت ۱۰۰هزار و ۷۸۰ تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است، افزود: در این راستا نیز چهار هزار و ۵۹۵ مورد اظهار نامه صادر شده که ۳ درصد بیشتر از سال قبل است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا