سیاسی

رفیعی خبر داد: تصویب فصل محیط زیست در برنامه هفتم

رفیعی خبر داد: تصویب فصل محیط زیست در برنامه هفتم

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در اولین همایش ملی معاینه فنی خودرو با رویکرد ارتقای ایمنی و کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: کار برای محیط زیست یک زنجیره بهم پیوسته است، همه در مورد آلودگی هوا صحبت می کنند ولی زمان فصل بودجه به ناگاه نگرش ها عوض شده و بودجه ‌های محیط زیستی حذف می‌شود، باید در ابتدای زنجیره اقدامات رفع آلودگی هوا دیده شود.

وی ادامه داد: به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس می گویم که هرگز سیاسی با موضوع محیط زیست در مجلس برخورد نکردیم، زمانی که به پرونده ترک فعل هوای پاک ورود کردیم دیدیم که دستگاه های مسئول اعتباری برای انجام وظایف خود ندارند ولی جالب تر این بود که هیچ تلاشی هم برای گرفتن بودجه نکرده بودند. کار برای آلودگی هوا وظیفه همگانی است. بر اساس آمار وزارت بهداشت سالانه تنها به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، ۲۷ هزار مرگ در کشور رخ می‌دهد که این میزان بسیار قابل توجه است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان این که مجلس راهکارهای کوتاه و بلند مدت برای رفع آلودگی هوا پیشنهاد کرده است، تصریح کرد: متاسفانه هیچکدام از راهکارهای پیشنهادی عملیاتی نشده و همین است که وضعیت محیط زیست کشور این گونه است. خوشبختانه در اجرای قانون هوای پاک پس از ۴ سال استاندارد سوخت در کشور تدوین شد. در عین‌ حال ردیف مستقلی نیز برای اجرای قانون مصوب شده است که امیدواریم زمستان امسال هوای بهتری داشته باشیم.

رفیعی افزود: در حوزه معاینه فنی نیز انتقادات زیادی داشتیم که خوشبختانه در یک سال گذشته با مدیریت جدید شاهد رفع مشکلات در این حوزه بودیم. خوشبختانه با تلاش فراکسیون محیط زیست مجلس و موافقت کمیسیون تلفیق، یک فصل برای محیط زیست و ۲ ماده برای آلودگی هوا و تغییر اقلیم تاکنون مصوب شده است که امیدواریم در صحن علنی هم رای بیاورد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا