آذربایجان غربی

نیم میلیون بزرگسال در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا نزده‌اند!

نیم میلیون بزرگسال در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا نزده‌اند!

سیدجلیل موسوی افزود: این تعداد افراد بالای پنج سال را شامل می‌شود که برخی از آنها باید ۲ دُز و برخی هم بیشتر از آن را تزریق می‌کردند.

وی اضافه کرد: همچنین طبق آمار ۲۸۳ هزار نفر در آذربایجان غربی زیر پنج سال هستند که امکان تزریق واکسن برای آنها وجود ندارد.

موسوی ادامه داد: با توجه به این آمار بیش از ۷۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند که ۲۲.۴ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شوند.

دبیر ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که باید در مقابل شیوع هر سویه‌ای از کرونا حساس باشیم زیرا امکان درگیری به ویژه بین افراد واکسن نزده بسیار زیاد است.

موسوی یادآور شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در آذربایجان غربی، ۸۸ درصد فوتی‌های کرونا در حدود سه سال گذشته افرادی بودند که هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند.

وی گفت: میزان ابتلا، شدت ابتلا، نیاز به بستری و حتی متاسفانه فوت در افراد واکسن نزده بسیار زیاد است که با توجه به این موارد، از عموم مردم می‌خواهیم که در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشند.

موسوی تاکید کرد: همچنین افرادی که بیش از ۶ ماه از دریافت دُز پیشین واکسن کرونا برای آنان می‌گذرد، باید برای ارتقای ایمنی واکسن دریافت کنند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا