اخبار روز

هاآرتص: سخن نصرالله درباره فروپاشی اسرائیل درست است

هاآرتص: سخن نصرالله درباره فروپاشی اسرائیل درست است

«عاموس هرئیل» روز سه شنبه در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص تصریح کرد: دبیرکل حزب الله لبنان در مدت اخیر برای اشاره به ضعف جامعه صهیونیستی، دوبار در سخنرانی های خود از نظریه «خانه عنکبوت» یاد کرده است.

وی اضافه کرد: نصرالله نخستین بار این نظریه را پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ مطرح کرد و امروز بر همان اساس، پیش بینی می کند که شکاف داخلی در جامعه صهیونیست ها به فروپاشی آن منجر می شود بطوری که صهیونیست ها پس از پنج سال دیگر، هشتادمین سالگرد تاسیس این رژیم را نخواهند دید.

هرئیل در این مقاله با عنوان «بحران اعتماد» تاکید کرد که یکی از مشکلاتی که اکنون دستگاه های امنیتی و نظامی را به خود مشغول کرده است، این است که نصرالله اشتباه نمی کند و اینگونه نیست که اسرائیلی ها براثر اختلاف فقط به دو جبهه تقسیم شوند بلکه این اختلاف ها ممکن است به فروپاشی منجر شود.

این تحلیلگر صهیونیست اضافه کرد: خشم و عصبانیت صهیونیست ها از کودتایی که توسط نتانیاهو در اسرائیل درجریان است به ارتش و توانایی های آن آسیب وارد می کند.

هرئیل افزود: این موضوع با توجه به اعتراض گسترده و روبه افزایش خلبان ها و کارشناسان هوایی و نیروهای ذخیره در نیروی هوایی و تاکید آن ها بر انصراف از فعالیت در ارتش درصورت تصویب قانون اصلاح قضایی در کنست، به یک نگرانی بزرگ در نیروی هوایی تبدیل شده است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا