اصفهان

هشدار درباره فعالیت سامانه سرد بارشی در آخر هفته اصفهان

هشدار درباره فعالیت سامانه سرد بارشی در آخر هفته اصفهان

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، اداره کل هواشناسی استان اصفهان درخصوص سامانه سرد بارشی روز چهارشنبه یک هشدار سطح زرد و نسبت به تشدید فعالیت آن هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در هشدار سطح زرد هواشناسی استان اصفهان آمده است: سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه ۱۴ دی وارد استان می‌شود و بارش باران و برف مناطق سردسیر و مرتفع غرب و جنوب و ارتفاعات شمال استان را فرا می‌گیرد.

فعالیت این سامانه به صورت کولاک برف در گردنه‌ها، کاهش دید و مه آلودی و اُفت دما خواهد بود و تا روز پنجشنبه به تدریج بارش‌ها سراسر استان را در بر خواهد گرفت.

هواشناسی همچنین نسبت به تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی در روز پنجشنبه ۱۵ دی هشدار سطح نارنجی صادر کرد. هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود؛ هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرده است که فعالیت سامانه سرد بارشی از صبح پنج شنبه ۱۵ دی ماه تا روز جمعه شدت خواهد گرفت. شدت بارش‌ها در جنوب و غرب استان خواهد بود و بارش برف، کاهش محسوس دما و پدیده مه و کولاک برف در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی استان در این اطلاعیه با اشاره به احتمال لغزندگی و یخبندان در سطح جاده‌ها در پایان هفته جاری، نسبت به اختلال در سفرهای بین شهری و مسدود شدن محورهای روستایی در مناطق سردسیر و محورهای مواصلاتی استان اصفهان با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و خسارت به صنایع کشاورزی هشدار داده و توصیه کرده است که شهروندان نسبت به سفرهای برون شهری احتیاط کنند و در صورت تردد تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

اجتناب نسبت به فعالیت‌های کوهنوردی در روزهای پایانی هفته

هواشناسی اصفهان همچنین بر اجتناب نسبت به فعالیت‌های کوهنوردی در روزهای پایانی هفته و نیز لزوم آماده باش نیروهای راهداری و آماده سازی تجهیزات برف روب تاکید کرده است‌.

گفتنی است سامانه سرد بارشی از عصر چهارشنبه از سمت مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان وارد و به تدریج روز پنجشنبه (۱۵ دی) در سراسر استان فراگیر خواهد شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا