اخبار روز

کشتی آزاد جوانان جهان| طلای ناب عظیمی و معصومی؛ ایران در قهرمانی هت‌تریک کرد

کشتی آزاد جوانان جهان| طلای ناب عظیمی و معصومی؛ ایران در قهرمانی هت‌تریک کرد

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که از روز ۲۳ مرداد در شهر امان اردن آغاز شده بود، امشب با برگزاری رقابت‌های فینال و رده‌بندی ۵ وزن دوم به پایان رسید. تیم کشورمان امشب با محمدمبین عظیمی در ۹۲ کیلوگرم و امیررضا معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، حسین محمدآقایی در ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره و علی خرمدل در ۶۱ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

اشتباه داوری علیه حسن یزدانی در مبارزه با تیلور چگونه قانون را تغییر داد؟

تیم آزاد جوانان پیش از این در رقابت‌های پنج وزن نخست قهرمانی جوانان جهان توسط محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم و ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا و علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود بنابراین این تیم با ۴ طلا، ۲ نقره و یک برنز عنوان قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد.

این سومین قهرمانی متوالی تیم ملی جوانان ایران در رقابت های جهانی بود. شاگردان محسن کاوه در اوفا ۲۰۲۱، صوفیه ۲۰۲۲ و اکنون امان ۲۰۲۳ قهرمان جهان شدند.

وزن ۶۱ کیلوگرم، علی خرمدل که روز گذشته شکست تلخی مقابل آخمادودینوف روس داشت تا از رسیدن به فینال بازماند، عصر امروز (چهارشنبه) اولین مدال ۵ وزن دوم را برای ایران به دست آورد. او در دو دقیقه و ۴۰ ثانیه تامازی سولامانیدزه از گرجستان را ۱۰-صفر برد و به مدال برنز رسید.

خرمدل در مرحله مقدماتی ۱۲-صفر کشتی‌گیر اسپانیا و سپس ۱۵-۵ حریف قرقیزستانی و ۶-یک کشتی‌گیر ارمنی را برد اما در نیمه‌نهایی ۱۰-۹ با ناداوری و شیوه غیرحرفه‎ای کشتی‌گیر روس مغلوب الدار اخمدالدینوف شد تا به دیدار رده‌بندی برسد.

این کشتی‌گیر همزمان با اینکه داور دستش را به عنوان برنده بالا برد، سرش را چند بار به نشانه افسوس تکان داد که چرا در فینال حضور ندارد.

خرمدل برنز این وزن را گرفت و کشتی‌گیر روس در حالی که همان شیوه روز گذشته‌اش را در مبارزه پایانی ۶۱ کیلوگرم در پیش گرفته بود، اما ۸-۹ مغلوب موهیت هندی شد تا به مدال نقره برسد.

وزن ۷۴ کیلوگرم: حسین محمد‌آقایی که شانس این را داشت تیم ملی را صاحب اولین طلایش در روز دوم کند، شکست مقابل کشتی‌گیر آمریکایی را تجربه کرد. میشل مسنبرینک آمریکایی کشتی را هجومی آغاز کرد و ۷-صفر پیش افتاد، اما محمد‌آقایی توانست اختلاف را کم کند. حریف آمریکایی کشتی‌گیر برتر تشک بود و درنهایت این مبارزه را با امتیاز عالی و پیش از پایان کشتی، ۱۵-۵ به سود خود کرد.

محمدآقایی با عبور از حریفانی از آلمان، بلاروس، گرجستان و روسیه فینالیست شده بود.

وزن ۹۲ کیلوگرم: در حالی که ایران نماینده‌ای در دیدارهای پایانی وزن ۸۶ کیلوگرم نداشت، مبین عظیمی فینال وزن ۹۲ کیلوگرم را مقابل حریف قزاق برگزار کرد. او در تایم اول ۲-صفر پیش افتاد و در وقت دوم هم با خاک کردن حریف قدرتمند قزاق، نتیجه کشتی را چهار -صفر به سود خود کرد، اما مبارزه در یک دقیقه پایانی بسیار نزدیک شده بود که مبین عظیمی توانست درنهایت کار را ۵-۴ به سود خود تمام کند و قهرمان جوانان جهان شود.

مبین عظیمی که سال گذشته قهرمان جوانان آسیا شد و سپس در مسابقات جهانی جای خود را به امیرحسین فیروزپور داد اما به عنوان همراه، در کنار تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی بلغارستان بود؛ امسال مدال طلای ۹۲ کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

کشتی‌گیر سنندجی با شکست حریفانی از بلغارستان، روسیه، ارمنستان به فینال رسید و کشتی پایانی را هم مقابل رضابک آیتموخان قزاق برد و طلایی شد. این سومین طلای تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اردن بود.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی قهرمان نوجوانان و جوانان جهان که مدعی کسب دوبنده تیم ملی بزرگسالان هم بود، در مصاف با سعید احمدتوف روس همانطور که انتظار می رفت خیلی سریع و راحت، در وقت اول به امتیاز عالی ۱۱ -صفر رسید و کشتی فینال را به سود خود تمام کرد تا تیم ملی ایران با اختصاص چهار مدال طلا در رنکینگ پایانی، قهرمانی جهان را از آن خود کند. کشتی گیر روس چندین بار با دست به سر معصومی ضربه می زد اما امیررضا واکنشی نداشت و کار خود را تمام کرد. این چلنج تا ثانیه های پایانی بین دو کشتی گیر وجود داشت.

او پیش از این کشتی‌گیرانی از ترکیه، چین، آمریکا و اوکراین را شکست داده بود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا