سیاسی

ادامه واکنش ها به اهانت به ساحت قرآن/اعلام نفرت جامعه نخبگی در برابر آرایش جنگی دولت سوئد

ادامه واکنش ها به اهانت به ساحت قرآن/اعلام نفرت جامعه نخبگی در برابر آرایش جنگی دولت سوئد

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار  گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، واکنش گروههای دانشجویی و دانشگاهیان به هتک حرمت دوباره در کشور سوئد همچنان ادامه دارد.

دانشگاهیان دانشگاه جامع علمی کاربردی، در بیانیه ای ضمن محکومیت اقدامات اهانت آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک که سازماندهی آن بدون تردید توسط جریان سلطه و صهیونیزم و آمریکای جنایتکار است، با عزمی مصمم، بیش از پیش، آمادگی خود را برای ترویج فرهنگ ناب قرآن و عترت(ع) و پیاده سازی معارفِ تمدن ساز آن در سایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) اعلام داشته و برباد رفتن هیمنه پوشالی ابر قدرت ها و افول سلطه آمریکا را در آیندهای نزدیک انتظار می کشد.

اساتید بسیجی نیز در نشست پایانی خود ضمن تشکر از ملت شریف ایران و سایر کشورهای اسلامی در محکوم‌سازی این اقدام سخیف  اعلام کردند: درخواست می‌نمائیم هوشیاری خود را حفظ نموده و اجازه ندهند تا صهیونیزم بین‌الملل به عنوان طراح اصلی این نقشه شوم به اهداف پلید خود در تقابل مذهبی و شکاف میان ملت‌ها نائل شود. ضمن اعلام آمادگی برای تبیین جهادی علیه نقشه‌های شوم دشمن، از دولت و مسئولان فرهنگی درخواست می­‌کنیم تا نسبت به هرگونه هنجارشکنی سازماندهی شده دشمن و غافلان فریب خورده برخورد مدبرانه و قاطع مبذول دارند. 

 ضمن اعلام نفرت جامعه نخبگی در برابر آرایش جنگی دولت سوئد، از مواضع قاطعانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در توطئه‌آمیز خواندن و خطرآفرین بودن جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید تشکر و قدردانی کرده و آمادگی خویش را جهت تحقق منویات معظم‌له اعلام می‌داریم.

 اتحادیه های جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی، انجمن‌های اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم وحدت) و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم، تاکید کردند: دیگر نباید فریب شعارهای حقوق بشری و ادعای آزادی بیان سوئدی‌ها را خورد و با توجه به سابقه این گونه اقدامات ضد اسلامی در این کشور و سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی باید با اقتدار با بربرهای معاصر رفتار کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: برای بار دوم است که طی چند هفته اخیر شاهد اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد بودیم و مجددا این اقدام توسط همان مهاجر عراقی از خدا بی خبر و بی هویت و با مجوز پلیس سوئد و تحت حمایت آنها صورت گرفت. اما این بار دیگر نباید فریب شعارهای حقوق بشری و ادعای آزادی بیان سوئدی‌ها را خورد و با توجه به سابقه اینگونه اقدامات ضد اسلامی در این کشور و سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی بایستی با اقتدار با بربرهای معاصر رفتار کرد.

از شما و سایر مسئولان سیاست خارجی تقاضا داریم تا همسو به کشور برادر و مسلمان عراق اقدام به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با طرف سوئدی کرده و سایر کشورهای مسلمان به خصوص ترکیه را به این کار دعوت کنید تا پاسخ مناسبی به هتاکان به قرآن کریم و بزرگان دین و شریعت داده شود. در کنار آن از شما تقاضا داریم تا مشخص نشدن تکلیف پرونده جناب آقای حمید نوری و آزادی و بازگشت ایشان به کشور و تا زمان قرار نگرفتن سازمان تروریستی مجاهدین خلق(منافقین) در لیست تروریستی کشور سوئد و همچنین تا زمان استرداد فرد هتاک به قرآن کریم به کشور عراق با این کشور متخاصم ارتباطی برقرار نشود.

همچنین جمعی از دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه ای تاکید کردند: هر چند کیفر اخروی کفار و منافقین جهنم است ولی جزای دنیوی اعمال آنان نیز محفوظ است. به همین سبب از ارکان برون مرزی جمهوری اسلامی و همه آزادیخواهان دنیا نیز انتظار می رود که در کنار میدان دیپلماسی و رویه حقوقی آن، به دنبال پاسخگو کردن این معاندین باشند.

انجمن اسلامی مستقل دانشگاه طباطبایی با صدور بیانیه ای  تاکید کرد: دولت ایران به همراه دولت‌های مسلمان جهان روابط اقتصادی خود را با کشور سوئد قطع کنند که این درس هرگز برای این کشور فراموش نشود.

همچنین ۱۴ انجمن اسلامی عضو اتحادیه دفتر تحیکم وحدت در نامه ای به رئیس جمهور تاکید کردند: برخورد صریح و قاطع جمهوری اسلامی ایران با این دست هتاکی‌ها باعث تقویت روحیه اقتدار و اتحاد بین کشورهای مسلمان می‌شود،لذا بر ما واجب است تا پیشگام برخورد با عاملان این هتاکی‌ها باشیم.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا