اخبار روز

معاون اول قوه قضائیه: پلیس با ‌کشف حجاب ‌برخورد قاطع کند/ قوه قضائیه حمایت می‌کند

معاون اول قوه قضائیه: پلیس با ‌کشف حجاب ‌برخورد قاطع کند/ قوه قضائیه حمایت می‌کند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از یاسوج، در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی از جمله حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه محبوب افراسیاب به عنوان ئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان معرفی و از خدمات حسن نگین تاجی رئیس کل سابق تقدیر شد.

همه ما مسئولان کوتاهی کرده‌ایم‌

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول قوع قضاییه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بر برنامه محوری تلاش در افزایش رضایت‌مندی مردم، مبارزه قاطع با هنجارشکنی‌ها و ضرورت پایبندی به قانون در اعمال مجازات‌ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز هدف اصلی قوه قضاییه ایجاد احساس اجرای عدالت در کشور است و این احساس ایجاد نمی‌شود مگر با دادرسی عادلانه و صحیح و متقن، گفت: مدیریت در دادگستری‌های کل کشور باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس رضایتمندی کنند.

معاون اول قوع قضاییه با بیان اینکه برنامه‌های قوه قضاییه در سالی که گذشت بر این مبنا تنظیم و ابلاغ شده است که رضایتمندی مردم در قوه قضاییه چه اندازه بوده است، اظهار کرد: شاخص و معیار‌های مشخص شده در برنامه بر اساس هدف محوری تنطیم شده است.

وی افزود: با وجود تمام نواقص و اشکالات، نظر سنجی‌ها به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد که در مجموع رضایت‌مندی مردم رو به رشد است.

معاون اول قوه‌قضاییه با تاکید بر توجه به اسناد بالادستی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول، عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مظلوم واقع شده است. همه کارگزاران در اکثر بخش‌ها نسبت به آن غفلت داشته‌اند و ما باید در قبال این بیانیه پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم و فرامین رهبر انقلاب اسناد بالادستی هستند که نیاز به عملیاتی شدن و تدوین برنامه دارند، اظهار کرد: همه ما باید در اجرای آن‌ها پاسخگو باشیم و تلاش کنیم که کوتاهی نکنیم.

‌مصدق با بیان اینکه سالی که گذشت برای قوه قضاییه سال بسیار متفاوتی بود، ادامه داد: چالش‌هایی که قوه قضاییه با آن روبرو بود به ویژه در حوزه امنیتی و اجتماعی بسیار بی‌نظیر بود که با ریاست قوه قضاییه و فرامین مدبرانه مقام معظم رهبری و با تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، نیرو‌های نظامی و انتظامی که همراه بوده‌اند و هستند و تلاش همه همکاران در دادگستری‌های سراسر کشور توانستیم از آن عبور کنیم.

معاون اول قوع قضاییه عنوان کرد: گذر از این برهه حساس با مدیریت جدی حاصل شد و برنامه‌های دشمن در مورد اغتشاشات سال گذشته همه نقش بر آب شدند.

وی گفت: دشمن بیشتر از یک سال پیش برای خرابکاری و اغتشاش برنامه‌ریزی کرده بود که با هوشیاری مردم برنامه‌های دشمن شکست خورد.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه، افزود: در جشن غدیر مردم ایران اسلامی غرور آفریدند و مردم از همه اقشار به عشق امیرالمومنین علیه‌السلام شرکت کردند و همه همدل و همراه و هم صدا در مسیر ولایت حرکت کردند و در سایه این همدلی قطعا معدود افراد غافل هدایت خواهند شد.

‌مصدق با تاکید بر اینکه قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با کسانی که به صورت برنامه‌ریزی شده و معاندانه در موضوع حجاب هنجار شکنی می‌کنند، برخورد کنند، گفت: باید توجه داشته باشیم که اقتدار پلیس را حفظ کنیم و قوه قضائیه وظیفه دارد از پلیس حمایت کند.

وی ادامه داد: این تعداد افراد که می‌خواهند لجاجت کنند بسیار اندک‌ هستند و این موضوع از برنامه‌های دشمن است که با سازمان‌دهی و انجام کار تبلیعاتی و صرف هزینه زیاد قصد دارد که در برابر ارزش‌های دینی ما بایستد.

معاون اول قوه قضاییه همچنین خطاب به همکاران خود در سراسر کشور، گفت: مجازات تکمیلی باید نسبت به عمل ارتکابی و مجازات اصلی جرم سنخیت داشته باشند. برخی از آرای قضایی که در مورد بدحجابی صادر می‌شوند باید برابر قانون باشند تا حقی از کسی ضایع نشود. مجازات تکمیلی در این حوزه باید به نحوی باشد که قانون و عرف آن را بپذیرد و متناسب باشد.

مصدق در پایان از زحمات ۴ ساله دکتر نگین‌ تاجی تشکر کرد و افزود: دکتر نگین‌ تاجی به عنوان قاضی دیوان عالی کشور و قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه منصوب شده‌اند.

در اغتشاشات ‌کهگیلویه و بویراحمد آرام بود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: عامل موفقیت مجموعه دادگستری استان قضات شایسته، انقلابی و عدالت محور است و نگین تاجی در صدر آنها بوده و از تلاش‌های وی و سایر همکارانش تقدیر و تشکر می‌کنم.  

سید علی احمدزاده اظهار داشت: در قوه قضائیه مجموعه وظایفی در کنار هم وجود دارد که در حوزه قضا، رسیدگی به پرونده‌ها، استقلال قاضی و اجرای عدالت مهم بوده که بین قاضی و خدا رابطه است و کسی حق ورود ندارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) می‌خواستند حاکم اسلامی و یهودی با یک دید دیده و برخورد شوند، ادامه داد: وظیفه دوم دستگاه قضایی که فوق‌العاده مهم است اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه حاکمیتی بوده و یک رکن اساسی حکومت جمهوری اسلامی به دستگاه قضا وابسته است و بسیاری از وظایف مهم حاکمیتی در این دستگاه است.

احمدزاده تصریح کرد: سازمان‌های مختلف مثل بازرسی کل کشور که وظیفه کشف و خنثی کردن فسادها را برعهده دارد، سازمان ثبت اسناد و املاک که سرنوشت املاک مردم به این سازمان است و سازمان زندان‌ها که وظیفه اصلاح رفتار زندانیان و بازگشت آنها به جامعه یا محاکمه را بر عهده دارد همه در دستگاه قضایی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نگین تاجی رئیس کل سابق دادگستری استان در رعایت حقوق مردم که بخش حاکمیتی است و استحکام نظام حکومتی نقش فوق العاده موثری داشت و کارهای اثرگذار و دارای ارزش گذاری بالا انجام داد که در شورای تامین بارها این موضوع را شاهد بودم.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که استان ما در فتنه‌های اخیر سفید بود و شهرها آرام بود تدبیر آقای نگین تاجی در مباحث حکومتی و حاکمیتی است، به عنوان رئیس شورای تامین استان شهادت می دهم که آقای نگین تاجی به همراه معاونین، مدیران و سایر قضات نقش سازنده ای در آرامش استان در حوادث اخیر داشتند.

احمدزاده تغییر و تحول را امر عادی تلقی کرد و گفت: خوب بودن به معنای عدم تغییر نیست و امیدواریم با حضور آقای افراسیاب شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه قضایی استان باشیم.

معاون اول قوه قضائیه: پلیس با ‌کشف حجاب ‌برخورد قاطع کند/ قوه قضائیه حمایت می‌کندمعاون اول قوه قضائیه: پلیس با ‌کشف حجاب ‌برخورد قاطع کند/ قوه قضائیه حمایت می‌کند

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا