گیلان

هماهنگی و دقت نظر دستگاه‌ها در جذب سرمایه گذاری، رصد می‌شود

 

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری گیلان با یادآوری اینکه در روز جلسه معارفه خود سرعت بخشی به موضوعات توسعه‌ای را مورد تأکید قرار دادم، اظهار کرد: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری، تسریع صدور مجوز و نیز صدور مجوزهای بی‌نام در قالب پنجره واحد کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های مهم زیرساختی طرح‌های نیمه تمام بسیاری در حوزه‌های سد، راه و راه‌آهن وجود دارد، گفت: در بخش مزیت‌های گیلان در حوزه اقتصاد کشاورزی، دانش‌بنیان، صنعت و گردشگری نتوانستیم مزیت نسبی را پیدا کنیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم تهیه گزارش عملکردی از طرح گردشگری بوم گردی، میزان تسهیلات و بازدهی آن افزود: متناسب با وضعیت، پتانسیل و قابلیت‌های هر شهرستان باید مجوزهای بی‌نام در حوزه‌های مختلف آماده ارائه به سرمایه‌گذاران باشد. 

وی با تأکید بر احصاء بسترهای سرمایه‌گذاری حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری با رعایت توازن منطقه‌ای بیان کرد: نباید شاهد بروکراسی اداری مزاحم برایخ سرمایه‌گذاران باشیم. 

استاندار گیلان به چرایی استعلام از ۱۸ دستگاه توسط سرمایه‌گذاران و آسیب‌های این بخش پرداخت و گفت: این موضوع زیبنده کشور و سیستم اجرایی استان نیست و اجازه استمرار چنین روندی را نخواهم داد. 

وی بر لزوم سرعت عمل در صدور مجوزها در قالب یک زمان توافقی مشخص تأکید کرد و با بیان اینکه در قالب پنجره واحد و بستر الکترونیکی، استعلامات باید در مدتی کوتاه پاسخ داده شود، تصریح کرد: زراعت چوب یکی از ظرفیت‌های مستعدی است که بایستی از طریق رسانه‌ها، جوانان علاقمند را برای مشارکت در این طرح ترغیب کرد. 

عباسی با انتقاد از ضعف انگیزه و اراده برای دستیابی به اهداف انتقاد بیان کرد: بایستی فعالیت‌ها روزشمار باشد و سرمایه‌گذاری‌ها باید زمان دار باشد و نباید بخاطر تعلل، یک سرمایه‌گذار، تسهیلات و پیشرفت امور، متوقف گردد و در صورت‌عدم مراجعه باید جایگزین معرفی شود. 

وی با بیان اینکه در موضوع سرمایه‌گذاری دستگاه‌های متولی باید خودشان پیش‌قدم شوند و در بستر الکترونیکی دفترچه‌های راهنما تعبیه کنند، تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی با تعهد معافیت مالیاتی به منطقه آزاد انزلی وارد شدند اما اکنون از آنان درخواست مالیات می‌شود که این موضوع تولید و اشتغال را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 

نماینده عالی دولت در گیلان به نامگذاری۶ امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره کرد و افزود: برداشتن موانع و بروکراسی اداری به معنای‌عدم رعایت قانون نیست بلکه جلوگیری از ایجاد پیچیدگی در امور مدنظر است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه از دستگاهی که مسیر تولید را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کند، قدردانی می‌کنیم، گفت: میزان هماهنگی، سرعت عمل و دقت نظر دستگاه‌ها را با جدیت رصد می‌کنیم و با افرادی که امور را معطل و فضای ناسالمی فراهم کنند، برخورد می‌شود. 

عباسی اهمیت یکدلی و وفاق برای پیشرفت و توسعه استان را یادآور شد و گفت: در این مسیر، هم از استانداری و کارشناسان آن و هم دیگر دستگاه‌ها انتظار کنش فعالانه دارم. 

وی با تأکید بر رعایت حقوق سرمایه‌گذاران و موارد قانونی تصریح کرد: با فرصت سوزی، سرمایه‌گذاران را از ورود به گیلان پشیمان نکنیم بلکه با صدایی واحد و هماهنگ، شاهد توسعه و رونق گیلان عزیز باشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا