بین الملل

عادل عبدالمهدی خواهان اخراج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد

عادل عبدالمهدی خواهان اخراج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد

« عادل عبدالمهدی» نخست وزیر اسبق عراق در پی حمایت صریح آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و ارسال کمک های نظامی واشنگتن به این رژیم در بیانیه ای خواستار اجرای فوری مصوبه این کشور مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد.

وی در این بیانیه گفت: در مواجهه با فاجعه بزرگ در فلسطین و پاسخ اولیه به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، در این مرحله شاهد مطالبه جدی [مردم عراق ] هستیم که اولین آن اجرای فوری مصوبه سال ۲۰۲۰ مجلس نمایندگان مبنی بر خروج همه نیروهای آمریکایی و ناتو تحت هر عنوان هستیم.

نخست وزیر اسبق عراق افزود: باید برای مقابله با نبرد طولانی ای که در انتظار ماست در همه سطوح و میدان ها آماده باشیم.

مردم عراق طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، با سردادن شعارهایی « کلا کلا آمریکا » ، « الله اکبر – آمریکا شیطان الاکبر» خشم و انزجار خود را از حمایت های کاخ سفید و دولتمردان آمریکایی از جنایات رژیم ضد بشری رژیم اسرائیل اعلام کرده اند و خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور خود شده اند.

عراقی ها شب گذشته نیز در واکنش به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی در شمال غزه با برگزاری تظاهرات گسترده در میدان التحریر بغداد ضمن محکوم کردن این جنایت، با سردادن شعارهایی خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان شدند.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا