کردستان

فرمانده سپاه کردستان: نامگذاری معابر به نام شهدا، یک حرکت فرهنگی و ارزشی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از بلوار ۳۶ متری اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد سنندج بنام شهیده فاطمه اسدی واقع در ورودی ننله و همچنین المان یادبود این شهیده گرانقدر در بوستان ۱۴ هکتاری آشتی در فرجه، ضمن تشکر از انجام این اقدام مهم و فرهنگی، اظهار کرد: در مراسم تشییع پیکر شهیده گرانقدر مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج نهایت تلاش و کوشش خود را انجام داده و مراسم آبرومند و در شأن شهیده برگزار شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نامگذاری بلوار ۳۶ متری اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد بنام این شهیده والامقام  تقدیر کرد و گفت: این حرکت یک حرکت فرهنگی و ارزشی است و امیدواریم چنین اقداماتی در نام‌گذاری معابر و محلات در سطح شهر سنندج همچنان تداوم یابد تا یاد و خاطره شهیدان عزیزمان ماندگار باشد.

حسینی تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، گرامیداشت یاد و نام شهدا کمتر از خود شهادت نیست، بنابراین ما اگر گفتمان‌سازی نماییم و این گفتمان‌سازی تبدیل به فرهنگ‌سازی شود تاثیرات عمیقی را در جامعه برجای خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: شهید و شهادت یک فرهنگ ارزشی است که در جامعه ما اثر بنیادی دارد و تا به  امروز ماندگاری نظام به برکت خون شهدای انقلاب  اسلامی و دفاع مقدس بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: این شهیده بزرگوار که نخستین شهیده تفحص شده کشور است جایگاه خاصی در میان مردم دارد زیراکه هم مظلومانه هم ناجوانمردانه به شهادت رسیده است.

شهردار سنندج نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر عنوان کرد: به  محض اینکه خبر شناسایی پیکر شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی تفحص شده کشور اطلاع‌ رسانی شد مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر سنندج وظیفه خود دانست در این حرکت فرهنگی و  رسالتی که در خصوص پاسداشت خون شهدا داریم اقداماتی را انجام دهیم.

سید انور رشیدی گفت: شهرداری در کنار سایر ادارات در خصوص ادای دین خود نسبت به خون شهدا و از خودگذشتگی آنان نهایت تلاش خود را نموده تا بتوانند یاد و نام شهیدان والامقام را پاس بدارند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا با همکاری و هماهنگی سپاه ناحیه مقاومت سنندج  و به منظور ادای دین و وظیفه خود نسبت به پاسداشت خون شهدا در راستای فضاسازی محیطی و همچنین نامگذاری معابر به نام این شهدا را صورت دادیم.

وی با تاکید براینکه جلسات مختلفی در خصوص انتخاب مکان مناسبی برای نامگذاری بنام این شهیده بزرگوار برگزار شد، خاطرنشان کرد: هدف از انتخاب این بلوار بنام شهیده فاطمه اسدی این است که این بلوار منتهی به میدان امام رضا(ع) است.

وی یادآور شد: طول این بلوار طول این بلوار یک‌هزار و ۳۵۰ متر و عرض آن ۳۶ متر شامل دو باند سواره رو  ۱۰ و نیم متری و عرض پیاده رو آن ۵و نیم متری  متر و رفیوژ ۴ متری است.

در این مراسم از تابلو یادبود این شهیده گرانقدر در بوستان ۱۴ هکتاری آشتی در فرجه رونمایی شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا