ایلام

اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت به صورت سیستمی در ایلام تمدید شد

نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان در صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستاییان در سطح استان ایلام تحت پوشش این اداره کل هستند در مقاطع زمانی باید برای تمدید پوشش بیمه خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، در تاریخ ۳۰ آذر این موعد به انتها رسیده و برای این تعداد در این دو صندوق اعتبار بیمه به پایان می‌رسد.

وی افزود: لذا برای جلوگیری از ازدحام بیمه شدگان عزیز در دفاتر پیشخوان مقرر شد تمدید اعتبار سیستمی به مدت شش ماه و تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ انجام شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: تمامی افرادی که پوشش بیمه‌ای آنها از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای آن برای صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستاییان به اتمام می‌رسد، به طور سیستمی و خودکار اعتبار پوشش بیمه‌ای به ۳۱ خرداد سال آینده منتقل می‌شود، بنابراین افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی خدمات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای صندوق کارکنان دولت و برای فرد کارمند و تبعه یک شامل همسر و فرزندان کمتر از سن قانونی تاریخ اعتبار به ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۱ منتقل شده است.

 مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام تصریح کرد: تنها گروه‌های باقی مانده صندوق ایرانیان و تبعه ۲ و ۳ کارکنان دولت هستند که بیمه شدگان صندوق ایرانیان باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و تبعه ۲ و ۳ کارکنان دولت در صورت اتمام اعتبار بیمه باید برای تمدید به کارگزینی‌های اداره خود مراجعه کنند، ضمن اینکه بیمه شدگان صندوق سایر اقشار با توجه به قرار داد خاص بیمه‌ای، تاریخ اعتبار مشخصی داشته و بیمه گذار باید درخواست تعیین تکلیف اعتبار بیمه این افراد را دهد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا