سیاسی

تقدیر دفتر تحکیم وحدت از اقدامات دستگاه دیپلماسی در حمایت از غزه

تقدیر دفتر تحکیم وحدت از اقدامات دستگاه دیپلماسی در حمایت از غزه

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، اتحادیه  انجمن های اسلامی دانشجویان، (دفتر تحکیم وحدت) در بیانیه ای ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم در حمایت از مردم غزه و بیان نکاتی تاکید کرد: این عملکرد حاکی از آن است که دستگاه دیپلماسی کشور اقدامات موثری را برای دفاع از آرمان فلسطین در دستور کار خود قرار داده و بر خلاف کشور های منطقه و دنیا، نه فقط مردم ایران، بلکه سران جمهوری اسلامی نیز در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستاده اند.

در این بیانیه آمده است:

طی یک ماه گذشته تحولات اخیر در فلسطین اشغالی نشانگر آن بوده است که سیاست مماشات و حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی، نه تنها کمکی به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد کرد، بلکه بالعکس این رژیم را ترغیب می‌کند که با بی اعتنایی نسبت به ده‌ها قطعنامه سازمان ملل، به سیاست‌های اشغال‌گرایانه و ارتکاب جنایات بین‌المللی و نقض فاحش حقوق بشر، توأم با مظلوم‌نمایی ادامه دهد.

در این میان متأسفانه انفعال و بی عملی نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و همچنین دول غربی در برابر این نقض گسترده موازین و قوانین جهانی و انسانی در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را در تداوم جنایات علیه مردم فلسطین گستاخ‌تر نموده است.

از سوی دیگر در طی این مدت عملکرد سران کشورهای عربی و اسلامی هم نشان از عقب نشینی در برابر رژیم صهیونیستی داشته و شامل هیچ موضع عملی در برابر جنایات این رژیم نبوده و ما جز اقدامات نمایشی و محکومیت‌های بی‌نتیجه، واکنش درخوری به جنایات متعدد رژیم اشغالگر صهیونیستی را شاهد نبودیم. واکنش‌هایی که می‌توان پیشه کردن جنایت توسط این رژیم را منتسب به این بی‌عملی‌ها دانست.

اما در این میان عملکرد و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران متفاوت و تحسین برانگیز بوده است؛ اقداماتی لازم اما ناکافی، از سفرهای فشرده وزیر امور خارجه به کشور های مختلف جهان، سخنرانی در سازمان ملل تا حضور فعالانه‌ رئیس جمهور در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و ارائه راه حل و برنامه جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین.

از مهم ترین دستاورد های این اقدامات، همگرایی منطقه ای برای ایجاد جبهه واحد علیه رژیم صهیونسیتی بوده است. بر همین اساس شاهد تلاش جمهوری اسلامی ایران در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی برای متقاعد کردن اعضای سازمان جهت اتخاذ موضع واحد و جدی برابر تحریم رژیم صهیونسیتی بوده ایم. دور شدن از عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی نیز تحت فشار دیپلماتیک ایران اتفاق افتاد.

این عملکرد حاکی از آن است که دستگاه دیپلماسی کشور اقدامات موثری را برای دفاع از آرمان فلسطین در دستور کار خود قرار داده و بر خلاف کشور های منطقه و دنیا، نه فقط مردم ایران، بلکه سران جمهوری اسلامی نیز در کنار ملت مظلوم فلسطین ایستاده اند.

از همین رو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته، حمایت بی دریغ از مبارزه حق طلبانه مستضعفین فلسطینی در برابر مستکبرین اشغالگر صهیونیستی را که وظیفه انسانی و قانونی دولت جمهوری اسلامی ایران است را به شرح ذیل از دستگاه دیپلماسی کشور خواستار است:

الف) نقش آفرینی موثر در منطقه جهت کمک به فلسطین به عنوان محور جریان مقاومت.
ب) تقویت دیپلماسی عمومی کشور در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در کنار اقدامات میدانی.
ج) استفاده از ظرفیت های موجود و اعمال فشار جهت مداخله دادگاه بین المللی کیفری برای رسیدگی به جنایات متعدد رژیم صهیونسیتی.

در پایان لازم به ذکر است، هر اقدامی که منجر به حصول نتیجه عملی و جهت منتفع شدن ملت مظلوم فلسطین باشد، وظیفه شرعی و قانونی جمهوری اسلامی ایران بوده و تلاش ها برای نیل به این هدف باید مستمر و جهت دهی شود.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا