اقتصادی

قیمت کالاهای خوراکی در دی ١۴٠٢ / برنج ارزان شد

قیمت کالاهای خوراکی در دی ١۴٠٢ / برنج ارزان شد

در دی ماه ١۴٠٢ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات
در این گروه، اقلام رشته آش با ۳.۴ درصد و ماکارونی با ٢.٢ درصد و بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٠.٧- درصد است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها
مهر نوشت:در این گروه، اقلام “گوشت گوسفند با ۱۰.۹ درصد، گوشت گاو یا گوساله با ٣.٩ درصد و کنسرو تن ماهی با ٣.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۷.۸ درصد، تخم مرغ ماشینی با ١.٩ درصد و کره پاستوریزه با ۱.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٣.٢- درصد و روغن مایع با ١.٨- درصد است.

میوه و خشکبار
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ۱۷.۲ درصد، انار با ١٣.٩ درصد و کشش پلویی با ٧.٨ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خربزه با ١۵.٩- درصد و پرتقال با ۴.۴- درصد است.

سبزیجات و حبوبات
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پیاز با ۱۷.۷ درصد، قارچ با ۴.٩ درصد و فلفل دلمه‌ای با ۴.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به گوجه فرنگی با ١٣.۵- درصد و کدو سبز با ١.٩- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به سس گوجه فرنگی با ۳.۱ درصد، چای خارجی بسته‌ای با ١.٨ درصد و رب گوجه فرنگی با ١.۵ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به شکر با ٠.۴- درصد و قند با ٠.٣- درصد است.

۲۲۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا