کردستان

وحدت نیازمند نگاه انسانی، فکر عمیق و عقلانیت است

وحدت نیازمند نگاه انسانی، فکر عمیق و عقلانیت است

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش طلایه داران وحدت و مقاومت با حضور روحانیون اهل سنت و شیعه که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد المصطفی(ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لازمه وحدت ایمان قلبی و اعتقادی است که می تواند آثار مثبتی در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی افزود: برای ایجاد وحدت و برادری میان مسلمانان به یک نگاه انسانی، فکر عمیق و عقلانیت نیاز است چراکه اهل شیعه و سنی باید همیشه با عقلانیت در کنار هم و در رکاب هم قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بیان کرد: وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حبل الله باشد و طبق آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید، لذا باید به اصل و اصول وحدت توجه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، به پیاده روی زوار حسینی از مرز باشماق به کربلا پرداخت و تصریح کرد: مرز باشماق مریوان به برکت زوار امام حسین(ع) رونق گرفت و موجب توسعه و آبادی این استان شده است.

استان کردستان مرکز وحدت و برادری است

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در این همایش، کردستان را مرکز وحدت و برادری عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال ارتقا و پیشرفت این استان هستیم باید بدانیم که مهم ترین عامل پیشرفت تقویت وحدت و برادری است.

وی با اشاره به اینکه هر اقدام و حرکتی در جهت تفرقه و نفی وحدت، خیانت بزرگ به مردم کردستان است، افزود: فرصت های زیادی که در طول دوران ها از مردم استان گرفته شد عمده آن به دلیل شیطنت ها و توطئه های افرادیست که به دنبال تفرقه بوده اند و آن کسانی که برای وحدت تلاش کرده در مسیر مرزی پیامبر اکرم(ص) بوده لذا امیدواریم وحدت و انسجام در استان روز به روز بیشتر تقویت شود.

استاندار کردستان، عنوان کرد: دولت سیزدهم یک انگیزه و علاقه شدید برای خدمت مضاعف به مردم کردستان دارد، لذا باید زمینه استفاده از این فرصت ها را بکار برد.

زارعی کوشا با بیان اینکه نقش روحانیون معزز در تقویت انسجام و برادری زمینه اصلی خدمت به استان کردستان است، گفت: در دو سال عمر دولت سیزدهم شاهد تحول، عنایت و توجه ویژه به استان کردستان بوده‌ایم.

وی به اعتبارات سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عملکرد عمرانی در استان کردستان داشته ایم، اما در سال ۱۴۰۱ شش هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان کردستان تخصیص داده شده که موجب توسعه و آبادانی پروژه های عمرانی بوده است.

به گفته استاندار کردستان، در آینده نزدیک بیش از ۳۰ هزار پروژه با حضور رئیس جمهور در استان کردستان افتتاح خواهد شد.

وی همچنین افزود: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی تصویب شده است.

زارعی کوشا، تورم، بیکاری، درآمد سرانه خانوارها را دغدغه دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی کرده ایم که در این حوزه ها شاهد تحولات باشیم.

روحانیون و مردم باید بسیار آگاه تر از گذشته باشند

ماموستا حسینی امام جمعه کامیاران هم در همایش طلایه داران وحدت و مقاومت، به دوران جاهلیت و بت پرستی پرداخت و اظهار کرد: پیش از اسلام در جزیره العرب به ویژه مکه بت پرستی رایج بود و افراد زیادی به بت پرستی رو آوردند و بت پرست شدند، در این راستا پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد هر چند با اختلافات زیادی مواجه شد اما تحولات عظیمی در شکل گیری اسلام و نابودی بت پرستی به وجود آورد.

وی افزود: اکنون نیز دشمنان با اختلاف و تفرقه میان اهل شیعه و سنی و نادیده گرفتن خدمات نظام در صدد نابودی اسلام هستند اما روحانیون و مردم باید بسیار آگاه تر از گذشته باشند.

روز شمار هفته وحدت

حجت الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، هدف از نامگذاری هفته وحدت را ایجاد همدلی و روح برادری بین مسلمانان با تأکید بر اصول و پرهیز از اختلافات جزئی برشمرد و افزود: مسلم است که به اهداف رسیده ایم، این همه جزع و وزع دشمن نشان از موفقیت در حوزه وحدت اسلامی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به روز شمار هفته وحدت پرداخت و گفت: روز پنجشنبه ششم مهر ماه پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اقتدار امت اسلامی و استکبار ستیزی، روز جمعه هفتم مهرماه پیامبر اعظم (ص) و تکریم مقام شهدا و ایثارگران، روز شنبه هشتم مهر ماه پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیسم جهانی،روز یکشنبه نهم مهر ماه پیامبر اعظم (ص، قرآن و اهل بیت (ع) محور اتحاد امت اسلامی، روز دوشنبه دهم مهر ماه پیامبر اعظم (ص)، زن و خانواده، مواسات و همدلی و روز سه شنبه یازدهم مهر ماه پیامبر اعظم (ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیون نامگذاری شده است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا