کرمانشاه

هیچ محبتی به اهل بیت بی جواب نمی ماند/ سریال مختارنامه مورد توجه ملیت‌های مسلمان است

به گزارش برگزیده های ایران از کرمانشاه، همه ما نام سریال مختارنامه را شنیده‌ایم. سریالی که کار تولید آن در سال ۱۳۸۲ آغاز و پس از شش سال تلاش در سال ۸۹ نمایش آن شروع و به موفقیتی بسیار چشمگیر دست پیدا کرد. یکی از نقش‌های این سریال حرمله بود، شخصی منفور که رذل ترین و پست ترین اعمال تاریخ را انجام داد.

«انوش معظمی» وظیفه ایفای نقش حرمله در این سریال را عهده دار بود. وی متولد ۱۳۵۰ در شهر بروجرد است که کار بازگیری را در مدرسه و تئاتر آغاز کرده است. معظمی در سریال رستاخیز که هنوز مجوز پخش آن صادر نشده نقش شمر را نیز بازی می‌کند.

با انوش معظمی که برای داوری اولین مهرواره نمایش نامه‌خوانی استان کرمانشاه به این شهر سفر کرده بود به گفت‌و‌گو نشستیم که در ادامه می خوانید.

برگزیده های ایران: در سریال مختارنامه شما یک شخصیت هنری داشتید بنام حرمله و یک شخصیت حقیقی بنام انوش معظمی، نگاه انوش معظمی به حرمله چیست؟

معظمی: یک کارکتر ملعون بود که مردم نیز نگاه بدی به آن دارند که دل شیعه را سوزانده و ما تا قیامت او را لعن می کنیم اما آنچه که از نگاه هنری بخواهم صحبت کنم این است که این نقش لطف حضرت سیدالشهدا و دردانه ایشان است. هم در این کار و هم در رستاخیز که نقش شمر را بازی کردم با افتخار بازی کردم و باور دارم که من حرمله و شمر ابی عبدالله هستم.

برگزیده های ایران: نظر خانواده شما درخصوص این نقش چه بود؟

معظمی: کوتاه بگویم، با سختی کنار آمدند.

برگزیده های ایران: تلخ ترین صحنه فیلم که شما رو متاثر کرد کدام صحنه بود؟

معظمی: دو صحنه بسیار تلخ بود، اول صحنه پرتاب تیر به سمت حضرت علی اصغر (ع) و دومی لحظه‌ای که در مقابل مختار قرار گرفتم و برای آنکه ذهن او را بهم بریزم شروع به روایت روز عاشورا کردم که بسیار تلخ بود چراکه باید در اون صحنه حق را به کارکتر حرمله بدهم که واقعا سخت بود.

برگزیده های ایران: آیا مختارنامه برای شما شیرینی نیز داشت؟

معظمی: شیرینی کار بعد از پخش چندین باره مختارنامه بود. در سفری که به کربلا داشتم دیدم از همه ملیت‌های مختلف مسلمان درحال صحبت درخصوص این فیلم بودند و ابراز لطف به بنده داشتند که این لطف خود حضرت سیدالشهدا بود.

برگزیده های ایران: آیا مختارنامه و نقش حرمله باعث درس گرفتن انوش معظمی شد؟

معظمی: تمام این فیلم درس است و هنوز مانده که ما از مختارنامه درس بگیریم. به نظرم بزرگترین درسی که گرفتم این بود که هیچ محبتی حتی به اندازه دانه خشخاش نزد اهل بیت نمی‌ماند و هزاران برابر جبران می‌کنند.

برگزیده های ایران: این جبران محبت اهل بیت در زندگی شما بعد از مختارنامه رخ داد؟

معظمی: صدرصد داشت. مختارنامه برای زندگی من برکت داشت و اگر نبود این محبت و کرامت و لطف اهل بیت اکنون اینجا نبودم.

انتهای پیام/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا