گیلان

واردات سالانه ۲۷ میلیون تن محصولات کشاورزی به کشور

به گزارش برگزیده های ایران از آستارا، کی‌خسرو چنگلوایی بعدازظهر امروز در جریان سفر یک‌روزه به این شهرستان در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها اظهار کرد: با هماهنگی قبلی صورت‌گرفته با حراست سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بازدیدی از مرکز قرنطنیه نباتات این شهرستان صورت گرفت. 

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی کمک به حفظ نباتات از دست عوامل زیان‌رسان را ازجمله اهداف سازمان حفظ نباتات کشور توصیف کرد و افزود: این مهم در دو بخش اعمال ضوابط قرنطینه‌ای روی محصولات وارداتی و ترانزیتی و کنترل محموله‌های صادراتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۷ میلیون تن محصولات کشاورزی به کشور وارد و یک‌میلیون و یک‌صد هزار تن محصول به واسطه مرزهای ایران به کشورهای همسایه ترانزیت می‌شود، گفت: این مقدار محصولات وارداتی و ترانزیتی در یک‌صد و دو مرکز قرنطینه کنترل و پس از انجام آزمایش‌، مجوز واردات صادر می‌شود.

چنگلوایی، مرکز قرنطینه نباتات شهرستان آستارا را یکی از مراکز حساس و مهم کشور دانست و تصریح کرد: از مجموع چهارمیلیون و ۷۰۰ هزار تن محموله صادراتی کشور حدود ۷۰۰ هزار تن آن در این مرکز کنترل و بررسی می‌شود که ۹۲ درصد از صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه از مرکز قرنطینه نباتی آستارا انجام می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت صادرات مرکز قرنطینه نباتات شهرستان آستارا را سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن دانست و بیان کرد: متأسفانه امکانات، زیرساخت‌ها و نیروی موردنیاز برای این میزان صادرات محصولات کشاورزی در این مرکز نیست که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات و نیازمندی‌های آن برطرف شود. 

انتهای پیام /۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا