اخبار ورزشی

نصیرشلال: کم شدن سهمیه وزنه‌برداری در هانگژو کارشناسی و حرفه‌ای نیست/ به افتخارآفرینی ملی‌پوشان امیدواریم

نصیرشلال: کم شدن سهمیه وزنه‌برداری در هانگژو کارشناسی و حرفه‌ای نیست/ به افتخارآفرینی ملی‌پوشان امیدواریم

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، نواب نصیرشلال درباره شرایط تیم ملی وزنه‌برداری در مسیر حضور در رقابت‌های جهانی عربستان اظهار داشت: ۲۰ روز زمان تا رقابت‌های جهانی در پیش داریم و دو هفته بعد از آن نیز باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. در این مدت اردوی بدون وقفه‌ای را داشتیم و سعی ما بر آن بوده که همه چیز برای ورزشکاران مهیا باشد. فدراسیون نیز همه تلاش خود را کرد و شرایط خوبی را داشتیم. ان‌شاءالله با توجه به پتانسیل و شرایطی که در تیم ملی به لحاظ امکانات و ورزشکاران داریم، عملکرد خوبی داشته باشیم. ما تمام تلاش‌مان را کردیم، بچه‌ها با انگیزه تلاش کردند و روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. ما به افتخارآفرینی بچه‌ها و کسب مدال در مسابقات پیش‌رو امیدواری هستیم.

انوشیروانی: عملکرد وزنه‌برداران در هند راضی‌کننده بود

 

وی افزود: مسابقات جهانی ریاض یکی از شلوغ‌ترین دوره‌های این مسابقات طی سال‌های اخیر است. حضور ورزشکاران در مسیر کسب سهمیه در این مسابقات اجباری است و ما هم تمام تلاش‌مان بر آن بوده که سهمیه بگیریم و مدال داشته باشیم. ان‌شاءالله آماده المپیک شویم، رشد کنیم، افزایش رکورد داشته و شرایط خوبی داشته باشیم و تمام این تلاش‌ها در المپیک نتیجه بدهد.

نصیرشلال ادامه داد: ۱۲ نفر در اردو حضور دارند و تیم ملی با ترکیب ۱۰ وزنه‌بردار به ریاض اعزام می‌شود. طی روزهای آینده یک رکوردگیری داخلی خواهیم داشت و ۲ نفر رزرو را مشخص می‌کنیم. درخصوص اعلام فهرست نهایی نیز روز ۳۰ مرداد آخرین فرصتی است که می‌توانیم لیست نهایی را بدهیم و در واقع، آن روز لیست اعلام می‌شود.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درخصوص مطرح شدن صحبت‌هایی مبنی بر کم شدن سهمیه این رشته برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: صحبت‌هایی مبنی بر کم شدن سهمیه‌ها بوده است. به نظرم این کار کارشناسی، درست و به هیچ وجه حرفه‌ای نیست. وزنه‌برداری رشته‌ای نیست که بخواهیم از سهمیه آن کم کنیم. وزنه‌برداری همیشه در بازی‌های آسیایی و المپیک‌ها صاحب مدال و عنوان بوده و این رفتار خیلی غیرحرفه‌ای است. البته صحبت‌هایی هم بعد از آن شده که سهمیه کامل هست و چیزی به جز آن هم انتظار نمی‌رود.

وی عنوان کرد: سعی می‌کنیم ۷ وزنه‌بردار را اعزام کنیم. شرایط الان به گونه‌ای است که نه وزنه‌برداری داریم که صد درصد طلا بگیرد، نه کسی را داریم که مطمئن باشیم در آنجا دهم می‌شود. برای همه افراد اعزامی شانس مدال را قائل هستیم. در واقع با توجه به شرایط روز مسابقه و بدنی و ذهنی، این شانس را برای همه قائل هستیم.

نصیرشلال در پایان با بیان اینکه تیم ملی در مسیر حضور در بازی‌های آسیایی، از ریاض به تهران بازنمی‌گردد، گفت: دو برنامه مد نظر است؛ اول اینکه اردوی ۱۰، ۱۲ روزه را در ریاض برگزار کنیم و از آنجا به هانگژو برویم. برنامه دوم نیز برگزاری یک اردو در چین اشت که کشور میزبان پیشنهاد داده و در نهایت یکی از این دو را انتخاب خواهیم کرد. باید ببینیم شرایط کدام اردوها بهتر است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا