خراسان رضوی

واکسن، ماسک و فاصله اجتماعی همچنان تنها راه مقابله با کرونا است

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، دکتر علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشاتی مبنی بر ورود امیکرون به کشور تایید شده است. اما این ورود دور از انتظار نبود. چرا که وقتی یک سویه جدید ایجاد می شود به دلیل ارتباطاتی که وجود دارد به هر روی منتقل خواهد شد به ویژه در خصوص سویه امیکرون که واگیری بسیار بالاتری نسبت به سویه اولیه کرونا دارد.

وی افزود: اومیکرون نسبت به سویه اولیه ۵۰ جهش جدید داشته است. اگر چه این جهش ها اتفاق افتاده است اما مهم این است که تا به امروز چیزی که گزارش شده ایجاد بیماری خفیف تا متوسط در صورت ابتلا به این سویه است.

صداقت در ادامه گفت: در این میان نکته حائز اهمیت که باعث نگرانی خواهد بود این است که شیوع گسترده و سریعی در این سویه دیده شده است. شیوع سریع به هر حال باعث درگیری تعداد بیشتری از افراد جامعه خواهد شد و این مسئله احتمالا در افراد با سطح ایمنی پایین دردسرساز خواهد بود.

دوره نهفته در صورت ابتلا به اومیکرون کمتر از سه روز ذکر شده در حالیکه ما در دلتا دوره نهفته تقریبا یک هفته‌ای را داشتیم، این بدان معنی است که اگر ما با یک فرد مبتلا تماس پبدا کردیم در عرض ۲ تا ۳ روز علامت‌دار خواهیم شد.

وی تاکید کرد: باید این اطمینان خاطر را بدهم که تا کنون هیچ جمله علمی که بگوید واکسنها یا داروهای معمول درمان کرونا، روی این سویه تاثیر ندارند، وجود ندارد. کاری که ما باید انجام بدهیم، بالابردن درصد واکسیناسیون هست. توصیه ما به همه هموطنانمان همین هست که واکسیناسیون خودشان را کامل کنند و بدانند که واکسیناسیون کامل دیگر دریافت ۲ دوز واکسن نیست بلکه دریافت ۳ دوز واکسن در حال حاضر به معنای واکسیناسیون کامل خواهد بود.

صداقت در ادامه گفت: تنها راه مقابله ما با پیک بعدی که ابعاد آن هنوز خیلی روشن نیست، این است که در وهله نخست واکسیناسیون را کامل کنیم و بعد اینکه حتما ماسک بزنیم؛ متاسفانه ماسک حلقه مفقوده این روزهای ما است. مورد بعدی لزوم رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در هر نوع تجمعی است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا