کرمان

واکسیناسیون۹۳ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله کرمانی

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، احمد اسکندری‌نسب در حاشیه بازدید سرزده از مدارس شهر کرمان گفت: تاکنون ۲۴۰ هزار و ۱۸۷ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه از مجموع ۲۵۷ هزار ۵۷۵ نفر جامعه هدف دز اول واکسن کرونا را  زده‌اند و ۷۹ هزار و ۸۹۰ نفر نیز تا کنون دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان بدون هیچ مانعی از هفته اول مهرماه سال جاری در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم ۲ نوبت واکسن سینوفارم، همانند بزرگسالان تزریق می‌شود.

اسکندری نسب از خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواست با توجه به شروع آموزش حضوری در در تمامی دوره‌های تحصیلی از ابتدای آذرماه، دانش‌آموزان باقی‌مانده به‌همراه والدین هرچه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: لازم است دانش‌آموزان پس از دریافت واکسن کرونا نگاه عادی‌انگاری نسبت به شیوع ویروس کرونا نداشته باشند و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی  یادآورشد: اطلاع‌رسانی لازم به‌منظور ترغیب دانش‌آموزان به واکسینه شدن علیه بیماری کووید ۱۹ در بستر شبکه شاد و پیامک برای اولیای دانش‌آموزان از طریق مدارس محل تحصیل آنان همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: مهمترین عامل قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹، تزریق واکسن و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک‌زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا