کرمانشاه

تحصیل ١٢٠٠ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه/سه کشور جدید موفق به اخذ پذیرش شدند 

تحصیل ١٢٠٠ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه/سه کشور جدید موفق به اخذ پذیرش شدند 

یحیی پاسدار در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ پذیرش دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز شد و اکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر از این دانشجویان را دختران و حدود ۷۵۰ نفر از آن‌ها را پسران تشکیل می‌دهند که این دانشجویان از کشورهای مختلف در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پذیرش اخذ کردند.

مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه از کشورهای عراق حوزه اقلیم کردستان و حوزه عرب نشین، پاکستان، بحرین شمالی، امارات متحده‌ عربی، نروژ، فیلیپین و سوریه هستند.

وی عنوان کرد: امسال برای نخستین بار از سه کشور لبنان، سوریه و امارات متحده عربی پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داشته‌ایم.

این مقام مسئول گفت: در مجموع و در حال حاضر از ۱۰ کشور دانشجوی بین‌المللی داریم که در رشته‌های مختلف و در پنج مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، پی‌.اچ‌.تی، تخصص و فوق تخصص در حال تحصیل هستند.

مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۴ پذیرش دانشجویان را آغاز کردیم و دانشجویان به تدریج در حال فارغ‌التحصیل شدن هستند لذا تا سال گذشته برای ۸۰ نفر از دانشجویان مراسم فارغ‌التحصیلی گرفته‌ و امسال هم برای دیگر دانشجویان جشن فارغ‌التحصیلی می‌گیریم.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها و برنامه‌های مصوب هئیت امنای دانشگاه تمام دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند و ما به صورت یک بسته «هزینه تحصیلی، آموزش زبان فارسی، بیمه، حمل‌ و نقل دانشجو و هزینه خوابگاه» را ابتدای هر سال در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس سیاست وزارت خانه اولویت با دانشجویان داخلی است و دانشجویان بین‌الملل از خوابگاه‌های تحت نظارت دانشگاه استفاده می‌کنند.

پاسدار ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلیل نزدیکی به کشور عراق متقاضیان زیادی از این کشور دارد و برای امسال حدود ۸۵۰ نفر متقاضی داشته‌ایم که امکان پذیرش تمام آن‌ها را نداشتیم.

وی اضافه کرد: لذا تعدادی از این متقاضیان را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تعدادی را به دانشگاه‌های هم‌جوار انتقال داده‌ایم و برخی دیگر را در کرمانشاه پذیرش کرده‌ایم.

پاسدار تشریح کرد: برنامه ما برای سال آینده این است که زیرساخت پذیرش دانشجو را افزایش دهیم، لذا از محل درآمدهای بخش بین‌الملل زمینه برای بهبود این زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم.

به گفته وی طبق قانون و مقررات دانشجویانی که فارغ‌التحصیل بین‌الملل هستند حق کار را در ایران ندارند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا