اصفهان

طولانی شدن پروژه‌های آموزشی در فریدون‌شهر به دلیل نبود جاده روستایی

علی نیکخواه مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در فریدون‌شهر با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر، با اشاره به پروژه ۱۵ مدرسه در حال ساخت با کمک اعتبارات سازمان نوسازی مدارس، افزود: اکنون هفت مدرسه بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت و ۸ مدرسه تا بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد، قرار بود تا پایان آبان ۱۴۰۰ این ۱۵ مدرسه به اتمام برسد اما تخصیص اعتبارات به تاخیر افتاد.

وی افزود: ۱۰ مدرسه دیگر در این شهرستان نیاز به نوسازی دارد که کار مطالعات آن‌ها انجام و در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار پیش‌بینی شده است.

نیکخواه با اشاره به عدم محوطه سازی تقریبا ۴۰ درصد مدارس روستایی، افزود: با پیگیری‌هایی که در مجمع خیرین مدرسه‌ساز و بنیاد علوی و بسیج سازندگی اصفهان انجام دادیم قول مساعدت در اجرای محوطه‌سازی مدارس دادند.

مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر افزود: در گذشته ساخت پنج پروژه آموزشی توسط بنیاد برکت در دستور کار قرار گرفت که سه تا از آن‌ها افتتاح شده و مابقی در حد ۸۵ درصد و بیش از ۹۰ درصد ساخته شدند، همچنین هفت پروژه در دو روستا با کمک بنیاد برکت و خیرین مدرسه‌ساز در حال ساخت است.

وی با اشاره به تحصیل سه هزار و ۲۶۹ دانش آموز در مدارس فریدون‌شهر، گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند.

نیکخواه با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی ۲۸ مدرسه ابتدایی یک تا ۱۰ نفره است، به دانش آموزان شبانه روزی و دانش آموزان ترددی برای تشویق به درس خواندن هزینه ایاب و ذهاب پرداخت می‌کنیم، دانش‌آموزی نداریم که به دلیل عدم هزینه‌های تحصیلی ترک تحصیل کند.

مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فریدون‌شهر ۸۴۰ نیروی انسانی دارد که ۹۸ نفر آنان واکسینه و تنها برخی به دلیل بیماری واکسن دریافت نکردند.

وی با اشاره به طرح ساخت هر سال ۵ تا ۸ مدرسه، افزود: با اجرای این طرح پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۴ مدارس بازسازی و یا نوسازی شوند تا مشکل فضای آموزشی شهرستان فریدونشهر برطرف شود، ۶۰ درصد مدارس دارای قدمتی بیش از ۳۵ سال و ۴۰ درصد نیاز به بهسازی و بازسازی دارند.

مدیر آموزش و پروش فریدون‌شهر گفت: طولانی شدن پروژه‌های آموزشی به دلیل نبود جاده روستایی است چون هزینه حمل مصالح تا روستا تا، سه برابرساخت آن مدرسه است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا