سیاسی

رئیسی: موافق ایجاد یک مجموعه ورزشی جامع در تهران هستم/ تأکید بر حمایت از ورزش بانوان

رئیسی: موافق ایجاد یک مجموعه ورزشی جامع در تهران هستم/ تأکید بر حمایت از ورزش بانوان

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین تجلیل از قهرمانان مدال‌آور ورزش کشور و بدرقه کاروان ورزشی کشورمان به چین، طی سخنانی ضمن تسلیت ایام عزای اهل‌بیت(ع) بیان کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) الگوی شجاعت همه قهرمانان و نام‌آوران هستند و وقتی چنین شخصیتی مقابل مستضعفان قرار می‌گیرد، با تواضع با مستمندان برخورد می‌کند و هم‌چنین باید دید این قهرمان بزرگ چگونه از مظلوم دفاع می‌کند.

رئیسی: درباره مولدسازی قانون جدید تصویب نکردیم، این تکلیف قانونی معطل مانده بود
وی افزود: ایشان یک الگو هستند و در میادین مختلف از ایمان، ارزش‌ها، انسانیت و حق دفاع کردند؛ به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط یک قهرمان عزیز فقط بر سکو قرار گرفتنِ او نیست، بلکه تکریم پرچمی است که امروز در دنیا حق‌طلبی را پیشه کرده است.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: البته دشمنان نمی‌خواهند این نظامی که خار چشم زیاده‌خواهان و سلطه‌طلبان در عالم است، بماند و قهرمان ما علاوه‌بر جایگاهی که برای خود می‌آفریند، برای کشور و نظام جمهوری اسلامی هم موجب افتخار است.

رئیسی خاطر نشان کرد: باید امر مهم ارزش مدنظر بوده و حس هویت، وحدت اجتماعی و ایجاد همبستگی و نشاط در جامعه می‌کند و باید برای گسترش ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای تلاش شود.

وی اظهار داشت: بانوان ما افتخارات زیادی در عرصه‌های مختلف برای کشور آفریده‌اند؛ از جمله در حوزه ورزش که باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور گفت: باید تجهیزات همه رشته‌های ورزشی به‌روز باشد و تأمین شود.

رئیسی بیان کرد: اخلاق در همه شئون وجود دارد و برای هر صنف و گروهی یک اخلاق فردی و یک اخلاق حرفه‌ای موجود است. توجه به اخلاق عمومی و حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد. مسئله ورزش و تسهیلگری این امر باید انجام بگیرد؛ یکی از این تسهیلات، از نظر قانون و مقررات است. این می‌تواند کمک خوبی به این عزیزان و فعالان این عرصه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد ورزش تصریح کرد: این حوزه باید مد نظر باشد و نباید به‌دست جریان سوداگری و دلالی بیفتد که ورزش را تحت‌الشعاع دلالی خود قرار دهند. هم‌چنین کار ورزش باید دانش‌بنیان شود و از بهترین روش‌ها برای به‌روز کردن ورزش و تجهیزات ورزشی استفاده شود.

رئیس‌جمهور گفت: در دولت این رویکرد را از توجه صِرف به کارکردهای حرفه‌ای ورزش و جنبه تفریحی به بسط کارکردهای تربیتی، سلامت‌افزا، اقتصادی و دیپلماسی تغییر داده‌ایم.

رئیسی با اشاره به عملکرد دو ساله دولت سیزدهم بیان کرد: حدود ۲۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور به نتیجه رسیده و تعداد دیگری هم در حال انجام است. اگر بتوانیم یک مجموعه ورزشی کامل و جامع که در شأن ملت ایران باشد در تهران شکل دهیم، خوب است و من با این مسئله مهم موافق هستم. البته تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز اولویت است.

وی اظهار داشت: توجه به معیشت، بیمه و شرایط شغلی ورزشکاران و قهرمانان حتما مهم است و باید مد نظر باشد و در این‌صورت فعالان این عرصه آینده خود را بهتر می‌بینند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: باید مسئولان مربوطه کاری کنند که قهرمانان فقط دغدغه قهرمانی داشته و سایر دغدغه‌های زندگانی و مشکلات مانع آنان نشود.

رئیسی عنوان کرد: ان‌شااله کاروان ورزشی کشورمان با موفقیت در مسابقات چین افتخارآفرینی کرده و مایه شادی ملت عزیز و قهرمان ایران بشوند.

وی بیان کرد: قهرمانان در دنیا بسیار هستند ولی وقتی قهرمان ایرانی با استمداد از اهل‌بیت(ع) به پیروزی می‌رسد، نشان‌دهنده پیوند ناگسستنی جامعه ما با اسلام و ارزش‌هاست.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا