فرهنگ و هنر

واگذاری بلیت پرواز عتبات به دلال‌‎ها/ «هما» هم حاضر به همکاری با حج و زیارت نیست!

به گزارش خبرنگار حج و زیارت برگزیده های ایران، هزینه سفر به عتبات در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته؛ به طوری که ابتدای برقراری سفر هوایی به عتبات، هزینه این سفر معنوی از هشت میلون و ۵۰۰ تا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

دلیل افزایش هزینه سفر عتبات، بلیت پرواز است

اما پس از مدتی هزینه سفر عتبات به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم رسید که به گفته علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت عمده هزینه سفر به عتبات و حتی بالا رفتن هزینه آن، مربوط به بلیت پرواز است.

شرکت‌های هواپیمایی، مسؤولان اعزام را به سایت‌های عرضه بلیت ارجاع می‌دهند

اکنون فقط سفر هوایی به عتبات برقرار است، اما آنچه موجب نگرانی مسؤولان و حتی مردم شده است، تأمین بلیت پرواز برای کاروان‌های عتبات به شمار می‌رود. چرا که با وجود تقاضای بالای زائران، امکان تأمین بلیت پرواز برای کاروان‌ها وجود ندارد. حتی برخی از مدیران و مسؤولان که به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کرده‌اند، امکان چارترکردن هواپیما را نداشته و مسؤولان شرکت‌های هواپیمایی آنها را به برخی از سایت‌های عرضه بلیت ارجاع داده‌اند.

هواپیماها برای سفر عتبات توسط برخی دلالان چارتر شده است

این امر در حالی است که سازمان حج و زیارت به عنوان متولی رسمی اعزام زائران به عتبات یک سازمان دولتی است و برای برقراری این سفر هم باید سایر نهادهای دولتی همکاری کنند. اما متأسفانه شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز که یک شرکت دولتی است،  همکاری لازم با مسؤولان اعزام زائران به عتبات نداشته و حاضر به چارتر کردن هواپیما توسط سازمان حج و زیارت نشده‌ و هواپیماها به مقصد عراق را برخی دلالان و واسطه‌ها چارتر کرده‌اند و آن افراد هم حاضر به همکاری با سازمان حج و زیارت نیستند.

واگذاری بلیت هواپیمای عتبات به چارترکننده‌ها عرصه را برای زائران تنگ کرده و موجب بالا رفتن روزانه هزینه بلیت پرواز عتبات شده است. از طرفی هم کسی پاسخگوی این تخلفات نیست و زائران همچنان منتظر پرواز ارزان به عتبات هستند.

مشکلات اعزام زائران در قالب کاروان حج و زیارت

به گفته یکی از مسؤولان، حتی برخی از متولیان شرکت‌های هواپیمایی، سازمان حج و زیارت را برای خرید بلیت پرواز زائران در قالب گروه و کاروان به سایت‌های عرضه کننده بلیت پرواز ارجاع می‌دهند که این امر امکان‌پذیر نیست و همین موضوع، موجب بروز مشکلاتی در زمینه اعزام زائران شده است.

 انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه با توجه به تأکید رئیس جمهور برای سهولت و ارزان کردن سفر زیارتی، در این زمینه ورود پیدا کرده و برای کاهش هزینه بلیت سفر عتبات اقدام کنند تا زائران با هزینه مناسبی بتوانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

به گزارش فارس، با لغو ویزای عراق برای سفرهای هوایی، اعزام کاروان‌ها به عتبات از سر گرفته شد و مشتاقان زیارت کربلا فقط به صورت هوایی می‌توانند به عتبات مشرف شوند. اما نبود پرواز موجب شده تا در بسیاری از استان‌ها امکان سفر به عتبات وجود نداشته باشد و مشتاقان زیارت عتبات همچنان منتظر زیارت کربلا باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا