کردستان

اپلیکیشن موبایل در مسابقات ملی مهارت نوآوری‌های خاصی داشت

سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در حاشیه اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، با اشاره به حضور مستقیم در ۱۰ دوره از مسابقات ملی مهارت در سطح کشور، اظهار کرد: رقابت شرکت کنندگان در نوزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت بسیار سالم و نفس‌گیر بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: نوزدهمین مهارت ملی در رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل با حضور ۲۰ تیم از ۱۰ استان کشور امروز در سنندج برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات رشته اپلیکیشن موبایل رشته‌ای جدید بود که در نوع خود مسابقه آن دارای تازگی‌ها و نوآوری‌های خاصی بود.

احمدی بیان کرد: تاکنون در هیچ مسابقه‌ای شاهد همکاری تیم‌ها با هم نبودیم بلکه افراد تنها به فکر رقابت با یکدیگر بوده‌اند اما در این مسابقات شرکت‌کنندگان علاوه بر رقابت، رفاقت و همکاری خوبی باهم داشتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات حتی یک مورد اعتراض در نحوه برگزاری مسابقات نیز وجود نداشت، اظهار داشت: تمام تلاش اداره کل فنی و حرفه‌ای برگزاری سالم و خوب این مسابقات بود.

وی در خصوص در رشته طراحی اپلیکیشن موبایل، گفت: اوپراتور اپل در سال ۲۰۰۸  افتتاح شد که تاکنون توانسته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اپلیکیشن را پشتیبانی کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بیان کرد: درآمد حاصل از این اپلیکیشن‌ها برای شرکت اپل در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۲ میلیارد دلار بوده است.

احمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی دارای دو ویژگی منحصر به فرد است، گفت: فضای مجازی هیچ محدودیت زمان و مکانی ندارد چراکه ما می‌توانیم در هر زمان و در هر مکانی به فعالیت در فضای مجازی بپردازیم.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا