اخبار ورزشی

یک ایرانی رئیس کمیته انضباطی AFC شد

یک ایرانی رئیس کمیته انضباطی AFC شد

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، مجمع فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (چهارشنبه) با حضور مجازی جانی اینفانتینو رئیس فیفا، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رؤسای فدراسیون‌های فوتبال آسیایی برگزار شد.

یکی از موضوعات مهم این نشست، انتخاب اعضای کمیته‌های حقوقی AFC بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ بود که جهانگیر بیگلری از ایران به‌عنوان رئیس جدید کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزیده شد. وی سابقه ریاست بر کمیته استیناف این کنفدراسیون را در کارنامه دارد.

تمجید اینفانتینو از فدراسیون فوتبال ایران در کنگره AFC

اعضای جدید کمیته‌های قضایی AFC به شرح زیر است:

کمیته انضباطی و اخلاق
رئیس: جهانگیر بیگلری (ایران)
نایب رئیس: شن روی (چین)
اعضا: کنگو هاریما (ژاپن)، ساران ناداراجا (مالزی)، اسماعیل زمیل رشید (مولداوی)، گیلرمو ایروی (فیلیپین)، بندر الحمیدانی (عربستان) و سعید محمد الحوطی (امارات)

کمیته استیناف
رئیس: سلمان الانصاری (قطر)
نایب رئیس: نگوین تی‌می‌دونگ (ویتنام)
اعضا: وایباو گاگار (هند)، لیم دونگ‌هو (کره جنوبی)، علی محمد محیدلی (لبنان) و عبدالسلیم احمد ابراهیم (سنگاپور)

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای
رئیس: لیو چی (چین)
نایب رئیس اول: دنیلو راپاداس (گوام)
نایب رئیس دوم: فراس المصطفی (سوریه)
نایب رئیس سوم: الکساندر داوانی (استرالیا)
نایب رئیس چهارم: اولیمجونوف اومیدجون باخودیرجونوویچ (ازبکستان)

ابراز امیدواری دبیرکل AFC برای صدور رأی دیدار سپاهان ـ الاتحاد تا قبل از اول آبان

شیخ سلمان رئیس AFC در این نشست، از پیشنهاد میزبانی عربستان برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ استقبال کرد و گفت: سراسر خانواده فوتبال آسیا به‌صورت متحد کنار عربستان می‌ایستد. ما متعهد هستیم تا برای ضمانت موفقیت عربستان با فوتبال جهان همکاری کنیم. جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ برای عربستان یک میزبانی تاریخی خواهد بود و اطمینان دارم این کشور یک تورنمنت فوق‌العاده برگزار می‌کند تا همین باور را برای برگزاری یک جام جهانی فراموش‌نشدنی ایجاد کند.

رئیس AFC همچنین نسبت به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین واکنش نشان داد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره نوشت: شیخ سلمان عمیق‌ترین همدردی خود را با خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را در این فاجعه جاری که توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌اند، ابراز کرد. او همچنین بر امیدواری AFC برای رسیدن به یک نتیجه مسالمت‌آمیز در راستای تسهیل بازگشت سریع فوتبال به فلسطین تأکید کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا