اخبار روز

مقام انصارالله: انواع کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی هدف مشروع برای یمن هستند

مقام انصارالله: انواع کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی هدف مشروع برای یمن هستند

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، درحالی که نیروهای مسلح یمن بدون توجه به هیچ یک از تهدیدات آمریکا و متحدان آن همچنان در حال هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی که به‌سمت فلسطین اشغالی می‌روند، هستند، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تجاوزات آمریکا و انگلیس ضد مواضعی در یمن اعلام کرد: فرود نیروهای آمریکایی و انگلیسی در یمن موجب تحریک همه مردم کشور ما و متحد شدن مواضع آنها در برابر تجاوزات دشمن خواهد شد.

همه کشتی‌های آمریکا و انگلیس هدف مشروع برای یمنی‌ها هستند

البخیتی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت: عملیات‌های نظامی ما ضد رژیم صهیونیستی تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه ادامه خواهد داشت و برای آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر بهتر است تجاوزات علیه غزه را متوقف کنند تا هدف قرار گرفتن کشتی‌های آنها متوقف گردد.

این مقام یمنی تأکید کرد: کشتی‌های جنگی و تجاری آمریکا و انگلیس بعد از تجاوز این کشورها به یمن تبدیل به هدف مشروع برای ما شده‌اند و امیدواریم که نبرد به‌شکل مستقیم میان ما و آمریکایی‌ها باشد.

آمریکا اگر به‌دنبال محافظت از وجهه و کشتی‌های خود است تجاوز به غزه را متوقف کند

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای‌عالی سیاسی یمن نیز به‌نوبه خود در همین زمینه گفت: چیزی به‌نام غیرممکن یا شکست برای مردم یمن معنا ندارد و قدرت ما هر روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز و آمادگی برای مقابله با هرگونه تشدید تنش‌ها تأکید کرد که آمریکا اگر به‌دنبال محافظت از وجهه و کشتی‌های خود است باید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را متوقف کند و محاصره این منطقه را بردارد.

الحوثی افزود؛ همه طرف‌هایی که آمریکا آنها را بسیج کرده است و نیز همه جنگ‌هایی که تحت نظارت این کشور به‌راه افتاده و پهپادها و موشک‌هایی که یمن را با آن هدف قرار داده است، هیچ‌کدام موجب نشد یمنی‌ها از ادامه مبارزه با دشمن عقب‌نشینی کنند، مردم یمن شکست را نمی‌شناسند و برای واشنگتن بهتر است که به‌سمت توقف تجاوزات اشغالگران علیه غزه و کرانه باختری و رفع محاصره این مناطق حرکت کند.

آمریکا و انگلیس کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کنند

از طرف دیگر دولت صنعا از انجام تماس‌های سیاسی و دیپلماتیک برای توضیح موضع یمن درباره آزادی کشتیرانی خبر داد.

یمن همچنین نسبت به تحرکات خطرناک آمریکا و انگلیس برای ایجاد هرج‌ومرج هشدار داد.

انصارالله: حضور غیرقانونی آمریکا و انگلیس کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند/ پاسخ ما به تجاوزات، قاطع و قوی خواهد بود
انصارالله: عملیات‌های یمن ادامه دارد/ در برابر هیچ تجاوزی ساکت نمی‌مانیم
صنعا: تجاوزات آمریکا و انگلیس اراده مردم یمن را برای مقابله با دشمن بیشتر می‌کند

«عبدالملک العجری» عضو هیئت مذاکره‌کننده صنعا در این زمینه اظهار داشت: یک سری تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی توسط دولت صنعا و هیئت مذاکره‌کننده یمن در چارچوب توضیح موضع کشور ما درباره آزادی کشتیرانی جهانی انجام شده است، اما تحرکات خطرناکی از جانب آمریکا و انگلیس برای تخریب روند سیاسی در این زمینه و نیز بازگرداندن جنگ به یمن و ایجاد هرج‌ومرجی که کشتیرانی جهانی را تهدید می‌کند، وجود دارد. هدف آمریکا از این اقدامات خصمانه فرار از مسئولیت خود در تجاوزات به غزه و جلوگیری از توقف این جنایات است.

این مسئول یمنی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکایی و انگلیسی آن طرف‌هایی هستند که ماجراجویی‌های حساب‌نشده انجام می‌دهند، اما یمن از همان روز اول تأکید کرد که به‌دنبال گسترش درگیری‌ها نیست و تلاش‌های آن در چارچوب حمایت از مردم غزه از طریق وارد کردن فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای به اسرائیل است.

العجری افزود: همه جهان از جمله سازمان ملل، اتحادیه عرب، چین، روسیه و کشورهای منطقه درباره رفتارهای جنون‌آمیز رژیم اشغالگر هشدار داده‌اند اما واشنگتن با لجاجت در برابر همه جهان ایستاده است. ایالات متحده در جهت مخالف خواست بین‌المللی و منطقه‌ای حرکت کرد و به‌جای اعمال فشار برای جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش یک درگیری بزرگ منطقه‌ای، گزینه تشدید تنش‌های نظامی و سیاست زور را انتخاب کرد که موجب شکست همه راهکارها در حل بحران می‌گردد.

در حالی که تحرکات خصمانه آمریکا و متحدان آن  علیه یمن به‌دلیل حمایت این کشور از مردم فلسطین و ایستادن مقابل جنایات اشغالگران ضد غزه، همچنان ادامه دارد، منابع رسانه‌ای دیروز از تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن خبر دادند. شبکه المسیره در این زمینه گزارش داد که متجاوزان آمریکایی و انگلیسی منطقه «رأس عیسی» در استان الحدیده یمن را هدف قرار دادند.

ارتش یمن جمعه‌شب از هدف قرار دادن یک نفتکش انگلیسی خبر داده بود که به‌گفته منابع رسانه‌ای این کشتی به‌سمت اراضی اشغالی در حرکت و حامل سوخت برای جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

در شرایطی که رهبری سیاسی و نظامی و ملت یمن بر ادامه عملیات‌های این کشور علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه تأکید دارند، آمریکا که در تشکیل ائتلاف دریایی ضد یمن شکست خورده طی روزهای اخیر دست به اقدامات متجاوزانه و خصمانه‌ علیه یمنی‌ها از جمله حمله به مواضعی در این کشور و قرار دادن مجدد نام انصارالله در لیست به‌اصطلاح «تروریسم» زده است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا