اخبار روز

ویدیویی از نبرد نفس‌گیر نیروهای اوکراینی و روسی در کرمینا

ویدیویی از نبرد نفس‌گیر نیروهای اوکراینی و روسی در کرمینا

به گزارش برگزیده های ایران، یکی از نیروهای اوکراینی که در حال فیلمبرداری با دوربین روی سر بود از این عملیات ویدیویی تهیه کرد.

همانطور که ویدیو نشان می دهد دوربین او با اصابت گلوله آسیب می بیند.

چندی پیش نیروهای روسیه شهر «کرمینا» در شرق اوکراین را تصرف و نیروهای اوکراینی را مجبور به عقب نشینی کردند.

این خبر از سوی فرماندار محلی این شهر که بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت دارد و حدود یکصد کیلومتری جنوب شرق کی یف قرار دارد، تائید شده است.

پیشتر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده بود که بخش مهمی از ارتش روسیه اکنون بر کنترل شرق اوکراین متمرکز شده است.

لئونید پاسچنیک، سرپرست جمهوری خلق لوهانسک با افشای استقرار نیروهای تهاجمی اوکراین در مرزهای منطقه دونباس، گفت که رهبران لوهانسک و دونتسک راه دیگری نداشتند جز اینکه دست یاری به سوی روسیه دراز کنند.

پاسچنیک گفت: کی‌یف تا فوریه ۲۰۲۲ قوای تهاجمی را مرزهای این دو جمهوری مستقر کرده بود. شرایط در خطوط مقدم با حملات گسترده، خرابکاری‌ها و عملیات‌های ترور، تشدید شده بود. آن روزهای ملتهب و تخلیه کردن مناطق، هرگز از یاد هیچکدام از شهروندان نمی‌رود. رژیم جانی کی‌یف مسیر کشتار را شروع کرد و و آماده بود با جنگ مساله را حل کند.

وی افزود: رهبران لوهانسک و دونتسک هیچ گزینه دیگری نداشتند جز اینکه از روسیه درخواست کمک کنند و کشور برادر به این درخواست پاسخ داد. به گواه اسنادی که بعدها منتشر شد، تصمیم اختیاری رئیس جمهور روسیه برای آغاز عملیات نظامی، ظرف تنها چند روز ابتکار عمل را از نئونازی‌ها گرفت.

شرایط در امتداد خطوط مقدم دونباس، ۱۷ فوریه پارسال تشدید شد. ارتش اوکراین در آن مقطع گسترده‌ترین بمباران را علیه این مناطق انجام داد که به آسیب شدید زیرساخت غیرنظامی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و قربانیان غیرنظامی منجر شد.

چندی پیش وزارت دفاع روسیه بدون انتشار جزئیات اعلان کرد که نیروهای اوکراین در پی حملات روسیه در منطقه لوهانسک، وادار به عقب نشینی شده اند. گروه جنوب ارتش روسیه نیز با حمایت توپخانه به سوی دونتسک حمله کرده است.

این وزارتخانه در شبکه پیام رسان تلگرام افزود که نیروهای اوکراین در جریان این حمله تا سه کیلومتر از مواضعی که در اختیار داشته اند، عقب نشینی کرده اند.

اما دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلان کرد که نیروهای این کشور حملات روسیه را در لوهانسک عقب رانده اند، هر چند شرایط در این منطقه دشوار شده است.

روسیه در هفته های اخیر حملات در سراسر بخش جنوبی و شرقی اوکراین را تشدید کرده و انتظار زیادی می رود که حمله عمده تازه ای نیز رخ دهد. تلاش عمده نیروهای روسیه بر تصرف شهرک باخموت در استان دونتسک در کنار لوهانسک متمرکز شده است.

ارتش اوکراین اعلام کرد که یگان های ان حملات روسیه را در منطقه ای شامل بیش از ۲۰ مانند باخموت و وهله دار در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی باخموت را پس زده اند. سرهی چرواتی سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش اوکراین روز چهارشنبه به تلویزیون این کشور گفت که درگیری های شدید در باخموت ادامه دارد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا