Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ویژه برنامه «هنر مردان» میزبان هیات‌های مذهبی اصفهان شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

ویژه برنامه «هنر مردان» میزبان هیات‌های مذهبی اصفهان شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، شور و نشاط فاطمیه بیشتر از سال گذشته از در و دیوار اصفهان پیداست، موکب‌ها و پرچم‌ها همه نشان ارادت به بانویی است که‌ شهادتش هر جگری را می‌سوزاند، میدان امام حسین(ع) میعادگاه دلدادگان ام‌الائمه حضرت زهرا است.

 

از حوالی میدان که عبور کنی، حدیث کسا در فضا طنین‌انداز شده است، شب شهادت اما هیات‌های مذهبی هم آمده‌اند تا در کنار موکب‌های برپاشده، علم به پا دارند، هیات‌ها علم به دوش می‌گیرند، عده‌ای نوای عزا سر می‌دهند و عده‌ای طبل می‌زدند و رهسپار چهارباغ می‌شوند. در گوشه و کنار پیاده‌رو، مردم ایستاده‌اند و به دسته عزا می‌نگرند، از حال دلشان مادر خبرداد و بس.

عزاداری هیات‌های مذهبی در چهارباغ

شورای هیات‌های مذهبی اصفهان هر سال شب شهادت حضرت زهرا(س)، دسته‌ای به پا می‌کنند که جمعی از هیات‌های کل، بخش‌ها و مناطق مختلف اصفهان هستند، نزدیک دو سال است که دسته با حرکت از میدان امام حسین(ع) به سمت چهارباغ  و توقف در پاتوق‌های موجود در چهارباغ، عزاداری می‌کنند.

 

 

اما برنامه موکب‌های میدان امام حسین(ع) هنوز تمام نشده، موکب‌ها متفاوتند.

مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان می‌گوید: موکب‌های مختلفی آماده شده است و در هر موکب هنرمندان مشغول هستند، در موکب خط، اساتید خط متن دلخواه را می‌نویسند و در موکب نقاشی استاد، نقش حاج قاسم را در  پس‌زمینه‌ای از میدان نقش جهان روی بوم می‌آورد، در موکب سینما و تئاتر صندلی تعبیه شده تا علاقه‌مندان مستند ببینند و به تماشای تئاتر بنشینند.

 

رضایت‌ مردم از برنامه هنر مردان

به گفته معاون فرهنگی شهردار اصفهان هدف از برنامه این بوده که در این ایام که مردم، داغدار شهادت حضرت زهرا(س) و حاج قاسم هستند، فضایی متفاوت از سایر موکب‌ها به وجود آید که مصرف فرهنگی مردم نیز بالا برود.سرود، نمایش، سینما وخوشنویسی کمک می‌کند تا این اتفاق که خانواده‌محور است، رقم بخورد‌.

 

منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شواری اسلامی شهر می‌گوید: استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم والای دینی، از ظرفیت‌های این مجموعه است و رویکرد دوره جدید مدیریت شهری فرهنگی است و امیدواریم منابع در مباحث فرهنگی افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا