اخبار ورزشی

پاسخ منفی فدراسیون به یک مدال‌آور کشتی/ سرشاخ قهرمانان با آقای خاص

به گزارش خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، هفته گذشته کشتی فرنگی کشورمان با چالش زیادی روبه‌رو بود؛ انتقاداتی از سوی قهرمانان جهان و المپیک به آقای خاص کشتی فرنگی که سر و صدای زیادی به راه انداخت و برخی را نیز از صحبت‌های تند و نیز شاگردان بنا، شوکه کرد. امید نوروزی، قاسم رضایی و سعید عبدولی در مصاحبه‌های مختلف علیه چرخه انتخابی تیم ملی و محمد بنا انتقاداتی را مطرح کردند. تغییر تابعیت علی ارسلان نیز باعث شد تا هجمه و انتقاد علیه بنا بیش از گذشته شود.

* نگاهی به استارت انتقادات علیه بنا

با اعلام چرخه انتخابی کشتی فرنگی برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیا، مشخص شد فرنگی‌کاران باید از مسابقات قهرمانی کشور استارت بزنند اما غیبت برخی از کشتی‌گیران در مرحله فینال باعث شد تا بنا برنامه جدیدی اعلام کند. وی در این باره گفت: برای کادر فنی بسیار مهم بود که عملکرد کشتی گیران را در دیدار فینال بررسی کند که برخی از کشتی‌گیران از حضور در دیدار فینال به هر دلیلی سر باز زدند. یک شانس دیگر برای این نفرات درنظر می‌گیریم و به آنها مجوز شرکت در رقابت‌های انتخابی جام تختی را می‌دهیم تا در صورت موفقیت مجوز حضور در جام تختی و ادامه کار در چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی صربستان را به دست آورند.

انتقادات از همین جا آغاز شد؛ جایی که سرمربی تیم ملی در مسابقات حضور نداشت. امید نوروزی از جمله کشتی‌گیرانی بود که به چرخه انتخابی انتقاد و تاکید کرد این مسابقات عدالت را برقرار نمی‌کند. قاسم رضایی و سعید عبدولی نیز با انتشار پست‌های مختلف انتقاداتی را به محمد بنا و چرخه انتخابی وارد کردند. این اعتراضات از سوی شاگردان بنا، صحبت‌های تند رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی را به دنبال داشت. جزینی با انتقاد از صحبت‌های صورت گرفته، گفت: این رسم مردانگی نیست کسانی که خود روزی شاگرد محمد بنا بوده‌اند و با زحمات وی در اردوهای تیم ملی به مدال جهانی و المپیک رسیده‌اند، حال به همه چیز پشت کنند و سال‌های گذشته را به فراموشی بسپارند.

البته این صحبت‌ها پایان ماجرا نبود و در ادامه قهرمانان مدال‌آور کشتی کشورمان با انتشار متن‌هایی در فضای مجازی پاسخ جزینی را دادند. سعید عبدولی در واکنش به اظهارات جزینی نوشت: “بعضی از مربیان(ثابت)مسافرت های خارجی تیم ملی کشتی فرنگی میان میگن بنای کشتی ایران را ویران نکنیم. آره استاد شما راستشو میگی با این گرونی و بی پولی اگر من هم هر روز پای ثابت مسافرت و مسابقه بودم از همه تمجید و تشکر می‌کردم.”

* رد یک درخواست و شروع سرشاخ با آقای خاص

صحبت‌های رد و بدل شده و انتقادات صورت گرفته در زمانی بود که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در عراق به سر می‌برد و حمید سوریان قهرمان ۷ دوره جهان و المپیک و نایب رئیس فدراسیون نیز سکوت اختیار کرد و هیچ واکنشی به انتقادات صورت گرفته نداشت. 

در این بین مواردی نیز از سوی مسئولان فدراسیون کشتی مطرح شده مبنی بر اینکه این انتقادات از بنا فقط بهانه بوده و موضوع اصلی حمید سوریان است. صحبت‌هایی شنیده شده مبنی بر اینکه یکی از قهرمانان ایران درخواست سرمربیگری کشتی فرنگی را داشته اما این موضوع از سوی دبیر مورد استقبال قرار نگرفته است همین موضوع باعث شده تا انتقاداتی از سوی برخی کشتی‌گیران مدال‌آور کشورمان مطرح شود، از طرفی شنیده شده فعالیت سوریان در فدراسیون کشتی به مذاق برخی خوش نیامده است. باید دید با بازگشت دبیر از عراق سرانجام این انتقادات چه خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا