سمنان

افتتاح ۸۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در ایام الله دهه فجر در استان سمنان

افتتاح ۸۳۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در ایام الله دهه فجر در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ،سیدمحمدرضا هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران به همراه معاونان استانداری سمنان به تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر امسال و نیز موفقیت ها و دست آوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان پرداخت.

وی شعار دهه فجر امسال را “ایران استوار، ۴۴ سال افتخار بیان کرد و اظهار داشت: از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال، ۷۶۵ طرح عمرانی با اعتبار یک هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان در هشت شهرستان افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۷۴ طرح نیز با سرمایه گذاری دو هزار و ۷۹ میلیارد تومان در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان سمنان با اشتغالزایی یک هزار و ۵۱۶ نفر بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: طرح های عمرانی دهه فجر امسال از نظر تعداد ۹۵ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴۰ درصد نسبت به دهه فجر ۱۴۰۰ رشد دارد.

وی اضافه کرد: طرح‌های اقتصادی آماده افتتاح استان سمنان در دهه فجر ۱۴۰۱ نیز نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۱۳۱ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۳ درصد افزایش دارد.

ایجاد ۱۵۱۶ فرصت شغلی مستقیم در پروژه‌های دهه‌فجر استان

استاندار سمنان از ایجاد ۱۵۱۶ فرصت شغلی مستقیم از طریق این پروژه‌ها خبر داد و گفت: در پروژه های دهه فجر سال گذشته ۶۷۷ شغل ایجاد شده بود که امسال این شاخص با رشد ۱۲۴درصدی به ۱۵۱۶ اشتغال مستقیم افزایش یافته است.

هاشمی با مقایسه پروژه‌های دهه فجر امسال با سال گذشته از رشد همه شاخص‌ها در این بخش خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر ۱۴۰۰ در مجموع ۳۹۳ پروژه عمرانی افتتاح شده بود که این رقم در دهه فجر امسال به ۷۶۵ پروژه رسیده که از نظر تعداد پروژه‌ها رشدی ۹۵ درصدی و از نظر ارزش ریالی رشدی بیش از ۱۴۰ درصدی را ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه در دهه فجر ۱۴۰۰در استان سمنان ۳۲ پروژه اقتصادی افتتاح شده بود اضافه کرد: پروژه های اقتصادی دهه فجر امسال استان به ۷۴ پروژه افزایش یافته که گویای رشد ۱۳۱ درصدی در تعداد پروژه های اقتصادی است. ضمن اینکه از نظر ارزش ریالی پروژه های اقتصادی نیز از نظر ارزش ریالی از ۴۵۸ میلیارد تومان در سال گذشته با رشد ۳۵۳ درصدی در دهه فجر امسال به ۲۰۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

آغاز عملیات اجرایی ۱۱۳ پروژه در استان

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان از برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی ۱۱۳ پروژه در استان در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: عمده این پروژه‌ها مربوط به شهرداری‌ها، بخش غیردولتی و نهادهای عمومی و بخش خصوصی است چرا که دولت بنا را بر تکمیل پروژه های نیمه‌تمام گذاشته و جز در موارد ضروری پروژه جدیدی را تعریف نخواهد کرد.

وی از کلنگ‌زنی ۱۰۹ پروژه عمرانی در دهه فجر امسال با اعتبار یک‌هزار و ۸۳۳میلیارد تومان خبر داد و گفت: همچنین چهار پروژه اقتصادی نیز با اعتبار ۱۶۳میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در استان آغاز می‌شود.

هاشمی افزود: در مجموع در دهه فجر امسال ۱۱۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۱۹۹۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

سهم شهرستان‌های هشت‌گانه استان از پروژه‌های دهه‌فجر

استاندار سمنان بااشاره به سهم شهرستان‌های هشت‌گانه استان از پروژه‌های دهه‌فجر توضیح داد: در دهه فجر امسال ۱۵۸ پروژه با اعتباری ۴۴۳ میلیارد تومانی در شهرستان سمنان، ۱۶۳ پروژه با اعتباری ۴۲۷ میلیارد تومانی در شهرستان شاهرود، ۱۳۶ پروژه با اعتباری ۲۱۶ میلیارد تومانی در دامغان و ۶۳ پروژه با اعتباری ۱۵۴ میلیارد تومانی در شهرستان گرمسار افتتاح می‌شود.

وی سهم شهرستان مهدیشهر از پروژه‌های دهه فجر امسال را ۶۹ پروژه با اعتباری ۴۳ میلیارد تومانی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: همچنین ۳۹ پروژه با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در شهرستان سرخه، ۲۸ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان آرادان و ۱۰۳ پروژه با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان در شهرستان میامی به بهره برداری می‌رسد.

استاندار سمنان اضافه کرد: علاوه بر این‌ها ۶ پروژه استانی نیز با اعتبار ۱۵۳ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

بازگشت به کار ۱۸۰۰نفر با فعال‌سازی ۷۱واحد راکد

استاندار سمنان با اشاره به تعدد پروژه‌های آماده افتتاح در این استان گفت: با توجه به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به استان بخشی از پروژه‌های آماده افتتاح، در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه در جریان سفر دور اول رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی جذب شد خاطرنشان کرد: تعدادی از پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند پروژه هایی هستند که در جریان سفر آیت الله رییسی به استان، اعتبارات خوبی به آنها اختصاص یافته است.

هاشمی از جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: بخشی از اعتبارات نیز برای جذب سال های ۴۰۲ و ۴۰۳ تعیین شده که توسط مسوولان استان پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته ادامه داد: یکی از این اقدامات شاخص تفاهمنامه ۷۰۰۰ میلیارد تومانی برای تامین ناوگان مسافربری درون شهری و برون شهری بوده که در حال انجام است و تعدادی از خودروهای تولیدی نیز تحویل شده است.

استاندار سمنان از فعال‌سازی ۷۱ واحد ۱۰۰درصد راکد به عنوان یکی از مهمترین اقدامات استان در دولت سیزدهم نام برد و افزود: برخی از این واحدها حتی ۱۰ سال از تعطیلی آنها گذشته بود.

هاشمی بااشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در جریان فعال سازی این واحدها افزود: خوشبختانه با فعال سازی این واحدها بیش از ۱۸۰۰ نیروی کار به اشتغال مجدد بازگشت.

این مسوول ارشد اجرایی گفت: راه اندازی این واحدها در بخش های متنوعی و از جمله صنعتی، معدنی، خدماتی و کشاورزی و…بوده است.

دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: هفت‌هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه شرکت عقاب افشان سمنان با وزارت کشور برای تولید اتوبوس درون شهری، احیای ۷۱ واحد تولید ۱۰۰ درصد راکد با اشتغالزایی برای بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در بخش‌های مختلف مانند صنعت، معدنی و کشاورزی، از جمله دستاوردهای یکسال روی کارآمدن دولت سیزدهم و سفر به استان سمنان است.

وی بیان کرد: سمنان سومین استان برتر کشور در احیای واحدهای تولیدی راکد است که این دستاورد همدلی و همراهی مسوولان است.

وی یادآور شد: هفت‌هزار و ۲۳۰ خانه در قالب طرح‌های مختلف مانند نهصت ملی مسکن، وام خودمالکی و تسهیلات روستایی در استان سمنان در دست ساخت است.

استاندار سمنان افزود: هزار و ۳۰۰ خانه روستایی در استان سمنان با همراهی اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در دست ساخت است و سمنان در زمینه ساخت خانه روستایی جزو استان‌های برتر کشور است.

وی اظهار کرد: ۳۰هزار خانه در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد در نقاط مختلف استان سمنان در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید ساخته شود.

وی بیان کرد: ۱۱ هزار و ۲۸۲ اشتغالزایی به وسیله دستگاه‌های اجرایی تعهد اشتغال استان سمنان در سال ۱۴۰۱ است که اکنون ۱۳‌ هزار و ۵۹۳ فرصت شغلی ایجاد و ۱۲۰ درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

استاندار سمنان گفت: ۷۲۰ نانوایی در استان سمنان فعال است که طرح هوشمند فروش نان در این نانوایی‌ها بدون مشکل اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: ۶۲۰ میلیارد تومان سهم تبصره ۱۸ استان سمنان است که اکنون از این محل ۸۵۴ میلیارد تومان به ۹۵ واحد تولیدی پرداخت شد که ۱۲۶ درصد بیشتر از سهم استان است و سمنان جزو استان‌های برتر کشور در زمینه جذب تسهیلات از این محل است.

استاندار سمنان گفت: ۶۲۲ مصوبه در ۱۱۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شد که بیش از ۷۲ درصد مصوبات اجرایی شد.

وی افزود: ۴۹۱ مصوبه طی نزدیک به ۳۰۰ سفر به روستاها اجرایی شد که در ۴۰۰ مصوبه اجرایی شد.

هاشمی بیان کرد: تسهیلات ازدواج رتبه سوم، رتبه نخست کشور در ارزیابی تعاونی‌های برتر ملی، فعالیت ۱۱۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۰ اقامتگاه در انتظار صدور مجوز و افزایش ۱۷ درصدی تعداد اقامتگاه‌های بومگردی از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان سمنان است.

وی با اشاره افزایش ۱۱۶ درصدی اعتبارات پرداختی به حساب دهیاری‌ها طی سالجاری در مقایسه با سال گذشته، افزود: توسعه و آبادانی در روستاها با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

استاندار سمنان گفت: تسهیلات دامدار کارت به سه‌هزار و ۵۲۱ دامدار به میزان ۳۵۷ میلیارد تومان پرداخت شد.

هاشمی یادآور شد: در فراز و نشیب‌های روزهای گذشته با بصیرت مردمی و همراهی نیروهای امنیتی سمنان جزو استان‌های امن با کمترین حاشیه بود.

دستاوردهای دولت سیزدهم برای رونق گردشگری در سمنان

استاندار سمنان گفت: آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان بعد از سه دهه دستاورد دولت سیزدهم و ثمره مطالبه‌گری هوشمند مردم این شهر است.

وی ادامه داد: تملک کاروانسرای تاریخی سمنان به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان واگذار شد که این اقدام موثر در رونق گردشگری است.

هاشمی با اشاره به عضویت سمنان در اتحادیه شهرهای در مسیر جاده ابریشم به عنوان تنها نماینده کشور در این اتحادیه اقدامی ارزشمند است که باید بخش‌های مختلف همراهی کنند و اکنون دبیرخانه این اتحادیه در سمنان ایجاد شده است.

استاندار سمنان افزود: توسعه صحن امامزاده یحیی(ع) کلنگ‌زنی شد که اقدامی موثر در رونق گردشگری است.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب استاندار سمنان به عنوان استاندار برتر در جشنواره شهید رجایی نتیجه وحدت، همدلی و همراهی مسوولان در استان سمنان است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، مدیران باید وقت خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم و از حاشیه دوری کنند، گفت: مسوولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند و برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر امیدافزایی در جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها با تولید محتوا و بیان دستاوردها و تلاش‌های دولت سیزدهم در زمینه امیدافزایی بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: مسوولان با اهتمام ویژه برای رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کنند و اطلاع‌رسانی تلاش‌ها برای مردم دلگرم‌کننده است.

هاشمی تصریح کرد: تمامی مدیران دستگاه‌‎های اجرایی استان سمنان مکلف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند و انتظار می‌رود با رسانه‌ها همراهی کنند.

وی ادامه داد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان استان سمنان برای نشاط آفرینی و رونق اقتصادی با تلاش مضاعف پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان ورزش را رکن سلامت و نشاط جامعه عنوان و اضافه کرد: توسعه ۱۶ هزار متر مربع فضای ورزشی در آموزش و پرورش و راه‌اندازی مرکز استعدادیابی ورزشی از جمله اقدام‌ها برای نشاط افزایی در جامعه و توسعه ورزش قهرمانی است.

هاشمی افزود: بخش خصوصی به منظور حمایت مالی از تیم ‌های ورزشی استان برای حضور در لیگ دسته یک و لیگ برتر و تحقق مسوولیت اجتماعی ایفای نقش کنند.

وی یادآور شد: کاهش نرخ رشد جمعیت و کم آبی ۲ چالش اساسی در استان سمنان است که انتظار می‌رود رسانه‌ها در این زمینه یاری کنند.

به گفته وی، موضوع جمعیت با توجه به کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق در استان سمنان در اولویت قرار دارد.

استاندار سمنان، غباررویی و گلباران گلزار شهدا، دیدار مدیران استان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و دیدار مردمی را از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه‌ فجر ۱۴۰۱ بیان کرد و اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت دهه فجر امسال با محوریت و حضور مردم و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی اجرا می شود.

در این نشست خبری که بیش از دو ساعت به طول انجامید، معاونان سیاسی امنیتی، عمرانی و اقتصادی استانداری سمنان و همچنین مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به سوالات خبرنگاران در بخش های مختلف پاسخ دادند.

در پایان از خبرنگاران و صاحبان رسانه‌های استان با اهدای لوح، تقدیر شد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا