قزوین

پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی است که توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین با بیان این‌که این دوره از مسابقات در دو بخش رقابتی و ویژه برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش رقابتی مسابقات قرآنی مدهامّتان همانند دوره‌های گذشته برای رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران در دو بخش استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: این رویداد قرآنی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در رده‌های سنی ۷ الی ۱۶ سال و ۱۶ الی ۳۰ سال در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل،حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی و جلسات سنتی قرآن است برگزار خواهد شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: مسابقات در رشته اذان ویژه برادران و در گروه سنی ۷ الی ۳۰ سال، رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران و در گروه سنی زیر ۷ سال و ۷ الی ۱۶ سال، استعدادیابی در گروه سنی زیر ۷ سال و ۷ تا ۱۶ سال ویژه برادران و در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و قرائت ترتیل ویژه برادران و خواهران در گروه سنی ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: بخش ویژه این مسابقات در دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعدادیابی است که قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل ۷ نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند و گزارش برنامه را در رواق نور در سامانه بچه‌های مسجد ارسال می‌کنند.

رمضانی در ادامه گفت: در مرحله استانی مسابقات در رشته قرائت تقلیدی ویژه برادران در گروه سنی ۷ الی ۱۶ سال، در رشته مفاهیم ویژه برادران و خواهران در گروه سنی ۷ الی ۳۰ سال، مکبری ویژه برادران در گروه سنی زیر ۷ سال و ۷ الی ۱۶ سال و رشته حفظ جزء ۳۰ ویژه برادران و خواهران در گروه سنی ۷ الی ۱۶ سال برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مهلت شرکت در این جشنواره قرآنی و بارگذاری آثار در سایت بچه‌های مسجد را از ۷ آبان الی ۳۰ آذر ماه اعلام کرد و در ادامه گفت: نفرات برتر مرحله استانی ۹ دی ماه معرفی می‌شوند و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

این مسؤول تصریح کرد: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات مدهامتان دوره گذشته(سیزدهم و چهاردهم) را کسب کرده‌اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

رمضانی در پایان گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و با وجود بیماری کرونا برخی از رشته‌ها به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، امیدواریم امسال شاهد استقبال خوب اعضای کانون‌های مساجد در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان باشیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا